Creative Sound Blaster EVO ZxR

Specificaties Bluetooth met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

Creative Sound Blaster EVO ZxR Review

zyberteq 25 maart 2014, 1.132 views

Creative Sound Blaster EVO ZxR

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit, zowel via USB als BT (3.5mm jack nog niet getest)
  • Microfoon geeft helder geluid, geen storing hoorbaar
  • Ik kan zowel telefoon als laptop koppelen via BT
  • Mooi reistasje meegeleverd
  • Niet te zwaar
  • Lekker zachte, leren oorschelpen

Minpunten

• Gaat maar 8 uur mee op de accu
  • Talkthrough lijkt niet te werken via bluetooth
  • driversoftware werkt alleen mits aangesloten via USB

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Ik had de Philips SHB9000, ook een goede BT koptelefoon, maar met kleinere oorschelpen, dus die zat op mijn oren. Na lang zoeken deze gevonden. Niet alleen grotere oorschelpen, maar verder alle functionaliteit die ik zoek.

Op werk luister ik graag naar muziek, maar met de SHB9000 kon ik dat niet lang volhouden vanwege de druk op mijn oren. Deze ZxR zit veel lekkerder en je hebt geen snoer dat in de weg zit.

Op mijn PC had ik een Sennheiser (ook on-ear) maar de begon wat ranzig te worden. en ook daarvoor is deze ZxR een goede vervanger. de ingebouwde microfoon "hoort" goed, en door de koptelefoon met USB aan te sluiten kan ik genieten van nep-7.1 geluid, wat best redelijk werkt. In spellen als Thief en Titanfall kan ik iig wel horen waar het gevaar vandaan komt.

Kortom, als ik alleen van geluid wil genieten, zit ik met deze koptelefoon altijd goed. draadloos voor op werk en onderweg, bedraad voor thuis en op LAN-parties. En dankzij de airplane-adapter en Noise Cancellation kan ik hem ook in het vliegtuig gebruiken.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster EVO ZxR?

Kan je 'm toevallig even wegen voor mij? :)
Hij weegt ongeveer 240 gram.
Heb ik wel gedaan met een supergoedkope analoge weegschaal, dus het is niet heel precies.

Ik vind het gewicht zelf juist gewoon goed. Het voelt niet zwaar aan op je hoofd. het is net zwaar genoeg om solide en stevig aan te voelen in je handen, maar niet lomp zwaar.
Dat de driver software niet werkt via BT maar alleen via USB is volgens mij niet iets waar creative wat aan kan doen, maar meer een feature van BT die de benodigde communicatie die nodig is met hardware chipset in de headset niet ondersteunt.
opzich is het wel logisch dat het alleen via USB kan want via 3.5mm jack kan al niet voor zover ik weet op BT zou ik niet weten

[Reactie gewijzigd door zoWezel op 25 maart 2014 18:04]

3,5mm ook niet idd, omdat de chip in de headset zit, en niet in een externe dongle die je in de PC prikt.
Snap ik, maar er is dus wel een Android en/of iOS app, die wel via BT moet verbinden om bijv de accu uit te lezen. Maar ik heb Windows Phone en val dus buiten de boot (al vind ik dat niet zo erg).

Ik bedoelde er dus meer mee, dat ik het fijn zou vinden als het Control Panel ook de koptelefoon via BT zou herkennen en dan op zijn minst wat gegevens kon weergeven.