Plantronics GameCom 780 7.1 Review

one2gfx 19 maart 2014, 846 views

Plantronics GameCom 780 7.1

Pluspunten

• Comfortabel om te dragen, lekkere zachte oor en hoofdkussen waarbij de oorkussens niet gaan zweten.
  • Redelijk degelijke bouwkwaliteit, althans deze is nog nieuw dus de tijd zal het leren.
  • Pieptonen bij het bedienen van de volume en dolby knop op de headset.
  • Voldoende kabel lengte, redelijk degelijk dikke kabel.
  • Goed geluid met films en muziek, waarbij films met ingeschakelde dolby prima klinken.

Minpunten

• Vooral met gamen is ingeschakelde dolby erg hinderlijk, geeft een onnatuurlijk geluid wat betreft richting bepalen waar bv een enemy vandaan komt.
  • Qua max volume had het echt hoger gemogen.
  • Geen 7.1 ervaring kunnen bereiken met deze headset, wat dus juist ingame voordeel zou moeten opleveren met het inschatten van richting.
  • Zeer simpele software, alleen drivers en een programma waarmee 3 opties te bedienen zijn.

Features Score: 2
Opnamekwaliteit Score: 3
Na diverse midrange headsets te hebben versleten oa de Soundblaster tactic 3D Alpha en AKG gaming headset nu deze Plantronics aangeschaft door oa de reviews hier op TN.
Als fanatieke BF4 player gebruik ik ook het geluid om te horen waar enemy vandaan komt. Dat is bij deze headset slecht te bepalen zowel met als zonder dolby ingeschakeld. Het volume mag van mij nog wel hoger, zelfs met alle volumes op 100% ingame komt deze headset net te kort.

De features heb ik als slecht beoordeeld, hier bedoel ik de meegeleverde/downloadbare software mee.
De software bestaat uit de drivers en een zeer simpel programma waarmee de dolby in of uitgeschakeld kan worden en een preset voor muziek en games/films.

Een volgende headset word dan ook zeker niet deze 780

Heb jij ook een Plantronics GameCom 780 7.1?

Beste one2gfx,

Hoe staat deze headset in vergelijking met de soundblaster tactic3D?
Toevallig heb ik die hiervoor gehad, de tactic 3d Alpha, het geluid van de creative is vele malen beter als de Plantronics. De software bij de creative is veel uitgebreider denk bv aan profielen aanmaken voor bv gamen, muziek etc.
De bouwkwaliteit van de Alpha is bagger kheb er 2 gehad en beide afgebroken op de hoofdbeugel.

Ik zeg voor geluid de creative voor bouw de plantronics.