Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless Review

BabyBrain 17 maart 2014, laatste update op 1 april 2014, 168 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless

Pluspunten

• Design en bouwkwaliteit, erg stevig en mooi afgewerkt.
  • Goede geluidskwaliteit, beter dan ik had verwacht.
  • Accu gaat lang mee.
  • Eenvoud van het gebruik.

Minpunten

• Geen zaken die ik niet had meegenomen in mijn overweging.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Reden aankoop:

Nadat mijn kleine man de zoveelste headset had vernield door aan het koort te trekken vond ik het tijd om een draadlose headset te kopen. Ik het verleden heb ik ooit een zalman headset gehad met 5.1 geluid, wat mij goed beviel, dus dat wilde ik wederom hebben. Ik ben ook niet de kleinste mbt postuur, dus een iets grotere headset is wat ik nodig had. De Creative Tactic3D Rage kwam al snel in zicht obv reviews op tweakers en enkele andere sites.

Ik had voor mijzelf een budget voor ogen van +/- ¤100,- en een aantal andere draadloze headsets kwamen hier al snel boven. Dus ging ik naar 4Launch en bestelde de headset op donderdad, waarna ik hem zaterdag ochtend in ontvangst kon nemen van PostNL.

Helaas moest de eerste levering weer terug aangezien de headset er mee was opgehouden. Hij wilde niet herladen om een of andere reden.

Ik doe een korte review aangezien er al 2 uitgebreide reviews op tweakers staan.

Verpakking

De headset zat in een stevige doos en goed vast gemaakt.
Hierin zat de USB kabel (niet meer met stoffen omhulsel, maar een flexibel rood plastic), de USB stick, headset, microfoon en een aantal boekjes met informatie.

Installatie

Ik startte mijn pc op met windows 7, plugde de USB stick in welke gelijkt herkend werd. De headset aangezet en ik had gelijk geluid. Na herstart of uit slaap modus van mijn pc komt de connectie gelijk weer tot stand. Het bereik ben ik over te spreken, kan toch zo’n 10 meter weglopen met een goede connectie en dat ik een gewapend betonnen huis. Er ontstaat geen ruis voordat de connectie wegvalt en ben ik binnen bereik wordt het wederom goed opgepakt.

Voor de volledigheid heb ik de laatste software versie gedownload van de site en geïnstalleerd, zodat ik meerdere zaken nog kan instellen. Voegt kwalitatief weinig toe aan de werking heb ik gemerkt.

De headset

De headset kon ik aanzetten door de aan/uit-knop kort in te drukken, waarna gelijk connectie wordt gemaakt met de usb dongle. De knoppen worden verlicht door leds welke duidelijk aangeven of de headset en microfoon aanstaat. De leds in de oorschelpen geven aan of er connectie is.
Deze verlichting heb ik ingesteld dat deze rustig, zonder knipperen, van kleur verwisseld en na 2 minuten uitgaat.

Via de volume knop op de linker schelp is het makkelijk om het volume aan te passen welke binnen windows dan wordt bijgesteld ipv een weerstand in de headset zelf.

Ik ben toch enigszins grof van postuur met een relatief breed hoofd, maar de headset past perfect.
Zelfs na 2 uren gamen of film kijken heb ik geen last van mijn oren of het gevoel dat de headset zwaar wordt.

Opladen van headset gebeurt door een micro usbkabel aan te sluiten.

Het surround geluid wordt redelijk goed weergegeven. In verschillende games kan ik de locatie van geluiden goed bepalen. Voor het horen van voetstappen in BF4 moest ik de bass toch ietwat verlagen, anders overheerst deze.

De microfoon

Zoals anderen ook beschreven past de microfoon maar op één manier in de headset en is het lastig dit te doen met de headset op je hoofd. Ik heb nu standaarde microfoon ingeplugd dus dat ik ook geen issue.
Mijn medespelers hebben aangegeven dat zij mij goed kunnen verstaan met mijn wat zwaardere stem.

Accu

De eerste headset welke ik geleverd heb gekregen liep leeg en wilde niet meer opladen.
Deze via RMA teruggestuurd en een vervanger gekregen welke wel correct functioneert.

De led van de headset gaat knipperen als hij bijna leeg is of juist als hij wordt opgeladen.
Als deze bijna leeg is begint deze te piepen, maar dat was in mijn geval na een 14 uren gebruik.
USB kabel aangesloten en weer verder.

Ik ben tevreden met de headset en hij voldoet aan mijn verwachtingen.
Vandaar ook deze review.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Rage Wireless?

Mooie review, waarin alle belangrijke dingen beschreven staan. Deze headset komt/staat zeker op mijn wensenlijstje.