Corsair Vengeance 2100 Review

coentjuhh94 5 maart 2014, 1.046 views

Corsair Vengeance 2100

Pluspunten

• Goed geluid en 7.1 surround sound
  • Plug & play headset
  • Draadloos
  • Design

Minpunten

• Geluidskwaliteit microfoon
  • Zachte ruis

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 2
De headset ziet er fantastisch uit! Ook werkt deze headset draadloos perfect. Ik kan vanaf mijn zolderkamer gerust naar de eerste verdieping zonder dat de verbinding wegvalt. Ook heb ik nog verbinding als ik op de begane grond ben, waarbij deze af en toe even wegvalt. Het geluid van deze headset is naar mijn mening goed voor een headset. Dolby surround sound helpt mij echt bij het gamen. Een voordeel van deze headset vind ik dat het plug & play is. Je stopt de usb in je computer en zet je headset aan en spelen maar. Als ik mijn usb uit de comuter haal, gaat mijn geluid ook gelijk over op mijn speakers.

Ondanks dit alles toch mijn headset na 1 maand retour gestuurd.
Al na 2 weken liep mijn headset vast. Na enig uitzoekwerk kwam ik op het Corsair forum waar anderen hetzelfde probleem hadden. Ik moest mijn headset accu leeg laten lopen zodat die gereset werd en mijn headset deed het weer. Een tijd je later kwam er ruis bij kijken. Wanneer ik mijn oplader in mijn headset deed was de ruis duidelijk hoorbaar, tot ergernissen van de mensen waarmee ik skype.
Vandaar dat ik mijn headset retour heb gestuurd.

Heb jij ook een Corsair Vengeance 2100?

Bedankt voor je review het heeft me doen besluiten om nog even te wachten met mijn aankoop en verder te kijken op de markt.

Kun je wat vertellen over de performance bij films en de pasvorm?

groet.
De pasform van de headset zit prima om je oren heen en is erg comfortabel. De performance met films is ook mij erg goed bevallen, duidelijk geluid en met dolby surround geluid klinkt dit alleen nog maar lekkerder. De headset heeft ook een redelijk goede bass.