Philips SHG7980/10 Review

appul 27 februari 2014, 1.434 views

Philips SHG7980/10

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Afneembare microfoon
  • Usb aansluiting

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Volume mute niet helemaal

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3

Dit is mijn tweede achtereenvolgende productreview van een Philips product. Puur toeval, ik heb in het verleden meerdere Philips producten gehad maar het was altijd een beetje hit 'n miss. Mijn vorige Philips home cinema set was zo matig dat ik hem snel heb weggedaan, maar ik was bijvoorbeeld aangenaam verrast door de Philips Soundshooter (zie ook mijn review op tweakers)

Maargoed, even over de reden van aanschaf; Ik heb onlangs in de Steam sale wat spellen aangekocht en ben wat meer bezig gegaan met online gamen. Co-op campaign met vrienden is natuurlijk veel leuker als je met elkaar kunt praten dus vlug op zoek naar een headset.
Mijn budget stond niet vast, maar omdat ik niet weet hoelang het leuk blijft wilde ik er niet te veel aan uitgeven. Omdat ik een aparte geluidskaart en een losse (koptelefoon)versterker heb zonder microfoon ingang was het makkelijker om een usb uitgevoerde headset aan te schaffen.
Omdat ik graag een over-ear model wilde kwam ik al snel op de Philips uit voor 30 euro. 4Launch had hem op voorraad dus heb ik hem afgehaald.

Uitpakken!!!!!!

Het is een redelijk simpele verpakking die alles laat zien wat er in de doos zit, namelijk een koptelefoon en een afneembare microfoon.
De verpakking van binnen is wat goedkoop, maar je pakt hem maar één keer uit toch? Hieronder wat unboxing pics!

http://www.plaatjesdump.nl/upload/6a4c5ec254932784ce204c3c4f44944e.jpgExplosive Basssssssssss!!!!!!!

http://www.plaatjesdump.nl/upload/82e86b10b2a596b223523b90c6d14b82.jpgGeavanceerd gamen?

http://www.plaatjesdump.nl/upload/e0144c401c845107460e4f4a009bf87d.jpgPlastic traanplaat FTW!!!

Installatie

Plug erin en gaan dacht ik en niets is minder waar, de PC herkende de headset direct en na het switchen van afspeelapparaat werkte het.

Bouwkwaliteit

Voor het stukje bouwkwaliteit heb ik getwijfeld tussen slecht en voldoende, en ik heb hem voldoende gegeven omdat hij slechts 30 euro was.
Er zijn een paar probleempjes, zo is bijvoorbeeld de kabel vrij dun en is de volumeregeling en microfoonmute vrij fragiel. Ook is de hoofdband niet voorzien van padding en zit de hoofdbandverstelling matig in elkaar.
Ook is het vervelend dat de kabel aan 2 kanten in de schelpen gaan, en er een verdikking zit waar de kabels bij elkaar komen. Deze zit net boven de volumeregeling en dat maakt het op de tast vinden van de volumeregeling lastiger. Ook dempt de volumeregeling het geluid niet helemaal, zet je hem helemaal op min komt er nog (best veel) geluid uit.
Een positief punt is dat de kussens van (kunst)leer zijn, dat komt de reiniging ten goede. Ook is het draagcomfort prima.

http://www.plaatjesdump.nl/upload/fe5cc3960e736cf7fbc92ec24c842212.jpgDe Philips SHG7980 in volle glorie

http://www.plaatjesdump.nl/upload/ab9d5ee36ee4586a935a76bb7e7100e5.jpgEn hier zijn de centjes bespaard!

http://www.plaatjesdump.nl/upload/f5c0b8b01818cbff0459326170281f39.jpgOp de tast vinden van volumeregeling is lastig

Geluidskwaliteit

Belangrijk is natuurlijk de geluidskwaliteit, en hier ben ik wel weer positief verrast. De koptelefoon geeft een behoorlijk wijde soundstage en een breed spectrum met een populair klankbeeld met de nadruk op hoge en lage tonen.
Dit is absoluut geen uitgebalanceerde studio koptelefoon, maar voor pop en dancemuziek is hij prima geschikt, rock klinkt iets minder omdat de bass wat "boomy" wordt. Wat rustigere nummers weet de koptelefoon ook prima en gebalanceerd neer te zetten. Ik prefereer hem voor mainstream muziek boven mijn Creative Aurvana! Live met een vlakkere weergave.

Bij het gamen is de wijde soundstage zeker gunstig omdat je sneller kan onderscheiden van welke kant iets komt, het is te merken dat deze headset is ontworpen met gamen in gedachte. De ervaring is door het klankbeeld "intens" te noemen, dit helpt mee in de ervaring.

Opname

Ik ben prima verstaanbaar tijdens het gamen, dus het werkt en ik ben tevreden. De microfoonspecificaties zeggen me niets.
De microfoon is afneembaar en het is fijn dat hij rood is, zo verlies ik hem niet zo gauw :)

http://www.plaatjesdump.nl/upload/d033cfeaad0e8b09d4afaa60c3f21a61.jpgEen 3,45mm plug!!!!!

http://www.plaatjesdump.nl/upload/d928e8465023657ccda87e5e81419012.jpgDe microfoon heeft specificaties!

Het is een comfortabele headset met een goede geluidsweergave, in mijn ogen koop je voor 30-35 euro een goed product. Er is geld bespaard op de bouwkwaliteit en ik moet nog zien wat de duurzaamheid is. Ik ben in ieder geval tevreden genoeg om deze review te schrijven :P

Vragen of opmerkingen? Prima, maar houd het netjes! :)

Heb jij ook een Philips SHG7980/10?

Leuke review om te lezen.

Vraagje: Gezien het een over-ear model is, worden oren na verloop van tijd warm. Hoelang duurt dat
ongeveer bij dit model. Met andere woorden: is het een beetje uit te houden?