Razer Carcharias Review

rhuijtsNewbie 26 februari 2014, 585 views

Razer Carcharias

Pluspunten

• Goed en duidelijk geluid
  • Zeer comfortabele bouw
  • Lange kabel
  • Grote oorkleppen die over de oren vallen
  • Ook perfect voor brildragers

Minpunten

• Ruis op de achtergrond

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik heb de headset nu 1 dag, misschien is dit al erg snel om een review te schrijven maar daar komen we later wel achter.

Reden van aankoop
Sinds een aantal maanden speel ik Battlefield 4 en hier waren mijn kleine boxen naast de monitor goed genoeg voor. Nu ik erachter gekomen ben dat een aantal vrienden ook meespelen was een koptelefoon voor teamspeak wel heel handig.
Aangezien mijn oude headset de geest gegeven had werd het zoeken naar een nieuwe headset voor een goede prijs.
Uiteindelijk kwam ik op de Razer Carcharias bij MyCom, de goedkoopste prijs EN ik zou hem de dag erna in huis hebben.

Uitpakken

Het pakje dat ik kreeg was enorm, een doos van bijna 35x50 cm. Heel veel verpakkingsmateriaal later had ik een mooie kleine doos uitgepakt.
In de review van taurus110 had ik het ook al gelezen, het uitpakken is nog een hele klus. Heel vernuftig in elkaar gezet.

Aansluiten

Na het uitpakken meteen aansluiten en hier kwam de eerste domper. Met alleen de USB stekker aangesloten was er een rare ruis duidelijk op de achtergrond hoorbaar, gelijk aan het geluid dat de oude CRT Televisies maakten als er geen signaal was. Bewegen met de muis zorgde voor een verandering in de ruis.

Na een aantal dingen proberen ben ik erachter gekomen dat blijkbaar de headset gevoelig is voor spannignsverschillen op de USB poort. Ik heb nu een USB adapter gebruikt om de USB aansluiting van de hoofdtelefoon op aan te sluiten en de adapter direct in een stopcontact gestopt. Nu is er geen ruis maar wel een perfect geluid.

Ik ben erachter gekomen dat ik niet de enige ben met dit probleem:

Headset

De twee belangrijkste reden om voor deze headset te gaan waren
  • prijs
  • Het feit dat de schelpen van de headset niet om de oren vallen. Ik ben een brildrager en de headset zit heel erg fijn.

Tot nu toe ( 1 dag ) een hele fijne headset met goed geluid. De instelbare bas maken explosies nog net iets mooier en mijn teamleden kunnen me perfect verstaan over de microfoon.

Heb jij ook een Razer Carcharias?