Logitech G230 Stereo Gaming Headset Review

LaurensLordDodo 21 februari 2014, laatste update op 21 februari 2014, 1.274 views

Logitech G230 Stereo Gaming Headset

Pluspunten

• Hij zit comfortabel.
  • De oorkappen kunnen een stuk bewegen dus gaat het minder snel kapot.
  • Lange snoer zodat je nooit te weinig hebt (2,3 m).
  • Microfoon is fijn opklap baar en gaat weer makkelijk langs de mond.
  • En hij voelt niet zwaar aan zodra je hem op hebt.
  • Je kunt het volume ook aanpassen op de de Headset.
  • Je hoeft geen USB poort op te offeren.

Minpunten

• De lange snoer maar daar vind je meestal wel wat op.
  • De microfoon is erg slecht hoorbaar!!! dit kun je aanpassen door in windows of ander OS de microfoon op meer Decibel te zetten zet gewoon op max en je bent weer goed verstaan baar!
  • Helaas zit er geen mooie software bij die je geluid een beetje aanpast, en deze is dus ook niet te downloaden.

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Een goede middag tweakers,

twee weken geleden heb ik de Logitech G230 gekocht. bij alternate nederland.
omdat ie daar het goedkoopste was! dat is natuurlijk wel een grote rol.

waarom ik voor deze headset heb gekozen is op zich simpel ik had er eerst een van corsair willen kopen met 7,1 geluid maar op het moment van, was ie uit verkocht dus ja je gaat maar kijken voor een andere in een soort gelijke prijs klasse.

ik ging zelf toch een beetje voor het design, dat was voor mij toch wel belangrijk, snel kwam ik daardoor al uit bij een logitech.
ik heb thuis een toetsenbord en muis van logitech en ben daar aardig over te spreken.

maar de G230:

toen ik hem binnen kreeg heb ik hem maar gelijk aangesloten om te tesen met een vriend via skype, helaas kon mijn vriend mij helaas slecht verstaan.

na veel zoeken op google kwam ik er wel achter dat dit een voorkomend probleem is/was. uiteindelijk bij een forum uitgekomen die zij dat je het in windows dan bij instellingen de microfoon van de headset naar max decibel moest zetten, zodra ik de instelling had aangepast naar 30 Db doet ie het perfect niks eigenlijk op aan te merken meer.

wil je een headset die goed functioneerd en voor een mooie prijs is deze echt goed. het eninge dat je moet doen is de Db aanpassen en het werkt top

gr laurens

Heb jij ook een Logitech G230 Stereo Gaming Headset?

de 7.1 versie van deze koptelefoon heeft ook last van microfoon problemen die helaas niet zijn te verhelpen dus je hebt geluk :9
Dit klopt niet, als ge de gaming software van logitech download dan kunde daar uw microfoon hoger zetten want standaard staat deze op de helft. Heb zelf de g430 7.1 en die had in het begin hetzelfd probleem ma nu ik de software heb is het geen probleem meer. Wat ook helpt is bij de communicatie programme stem activatie te gebruiken zodat deze zelf het volume aanpast.