Tritton Headset Pro+ True 5.1 (PS4/PS3/XBOX360) Zwart

Specificaties Bedraad met USB - Bekijk alle specificaties

Tritton Headset Pro+ True 5.1 (PS4/PS3/XBOX360) Zwart Review

Jasper11 19 februari 2014, 754 views

Tritton Headset Pro+ True 5.1 (PS4/PS3/XBOX360) Zwart

Pluspunten

• Plug and play.
  • Er zijn twee manieren van aansluiten via SPDIF en via de line-out van de geluidskaart. Via de line-out hoorde ik constant een zacht gebrom door de koptelefoon wat waarschijnlijk met aarde te maken heeft. Aangezien ik hem toch via de SPDIF wou aansluiten maakte mij het niet zoveel uit maar ik wou het toch even proberen. Via SPDIF heb ik geen gebrom. Als je hem via SPDIF aansluit moet er ook de decoder box aangesloten worden om de 4 speakers per kant aan te sturen (Front, Center, Surround, Subwoofer).
  • Speakers zijn ook kwa volume apart van elkaar af te stellen. Sub wat hoger en rear ook bij mij. Ik heb alle speakers ook even apart van elkaar getest om te kijken wat het frequentiebereik is en was aangenaam verrast. Ze sluiten perfect op elkaar aan wat inhoud dat alle frequenties goed worden weergegeven en elkaar niet overlappen.
  • De overgang van geluid van de ene speaker naar de andere gaat ook perfect. Hij springt niet over maar het gaat geleidelijk wat een realistische weergave geeft van de realiteit
  • In het begin zat de koptelefoon redelijk strak op mijn hoofd wat er voor zorgte dat in het begin ik pijn aan mijn oren had. Na de koptelefoon 2 dagen op een dummiehoofd te zetten is hij soepeler geworden en zit nu heel erg fijn.
  • Hij sluit het omgevingsgeluid voldoende af.

Minpunten

• Microfoon is soms lastig aan te sluiten want je moet hem erin duwen en vervolgens draaien.
  • Zacht gebrom via line-out.
  • Koptelefoon in het begin strak om me hoofd maar na paar dagen is dit beter.

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Kort geleden een nieuwe Tritton pro+ true 5.1 gekocht, dit omdat ik moe was van de slechte kwaliteit van de andere headsets die ik in mijn bezit heb gehad (fatal1ty en mediamarkt meuk).
Ik heb sound and audio engineering gestudeerd en stel dus hoge eisen aan mijn koptelefoons. Voor dagelijks gebruik heb ik een Allen & Heath koptelefoon die ik ook voor producties gebruik als mijn vriendin thuis is. Maar ik had wel een fatsoenlijke headset nodig omdat ik tijdens het spelen van dayz met een simpel stereogeluid niet goed kan beoordelen waar de kogels e.d vandaan komen. Daarnaast wil ik wel eens 5.1 geluid monteren voor filmpjes en dan is het ook fijn dat ik dat op mijn koptelefoon kan doen.

Heb jij ook een Tritton Headset Pro+ True 5.1 (PS4/PS3/XBOX360) Zwart?

Heb je geen last van een hol geluid in vergelijking met andere headsets? Bij mij zijn de tonen vrij laag. Het kan aan mij liggen maar ik heb geen idee of ik dit kan veranderen. Misschien komt het omdat ik nog gewend ben aan mijn andere headset. Dat was een wireless Logitech G930.
Nee dat komt mij niet bekent voor. Ik heb hem echter achter een EQ hangen tegenwoordig. Maar ook voordat ik dat had was het geluid niet 'hol' te noemen.