Popcorn Hour A-110 Review

we_are_borg 24 december 2008, 3.639 views

Popcorn Hour A-110

Pluspunten

• Werkt out of the box
  • Gemakkelijk mee te werken
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Geen HDMI beschikbaar bij eerste opstart
  • Slechte web interface
  • Scrollen gaat stotterend

Geluidskwaliteit Score: 3
Vandaag heb ik het apparaat gekocht en gelijk aangesloten. Het werkt gelijk out of the box en je heb niet veel nodig om het geheel werkend te krijgen. Je dient wel iets te weten over IP nummmers en Shares (Windows/Linux/MacOS), het is voor de rest de wizzard doorlopen en kijken wat er staat en verwacht wordt van je.

Je dient wel NFS shares te gebruiken als je DVD kwaliteit of beter wilt bekijken, ik heb gekozen voor NFS shares op mijn PC en dat werkt lekker en snel met een blu-ray file totaal geen probleem gehad om af te spelen . Geluid van de blu-ray werd probleemloos geselecteerd dit in tegen stelling van andere oplossingen die ik gezocht heb om de film 100% terug te spelen.

De handleiding is een beetje mager en wordt niet ingegaan op de instellingen die je dient te doorlopen om de HPC goed werkend te krijgen. In de handleiding staat wel alle wachtwoorden en logins die je nodig heb om overal bij te komen.

Na een avond spelen merk ik wel een paar kleine schoonheid foutjes in de besturing van het beeld ik geef aan dat ik volledig scherm wilt gebruiken dit wordt in eerste instantie gedaan maar in sommige gevallen gebeurt dit niet. Na het stoppen van de film/serie en daarna weer de film/serie starten heb je wel weer volledig beeld. Waarom dit gebeurd weet ik nog niet maar ben wel van plan om het uit te zoeken.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-110?

Reviews door de redactie

@joey129

Eigenlijk moet je de PH gewoon als een kleine pc zien. Zodra je de PH op je LAN aansluit zal deze ook een ip-adres krijgen *(als je je DHCP van je router aan hebt staan, wat in de meeste gevallen wel zo is). De PH is dan ook verbonden het internet.
Wat voor router je gebruikt is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Routers hebben alleen als taak om het dataverkeer te routeren, te zorgen dat het op de goede plek aankomt. ;o

Ik heb heb zelf ook een PH A100. Ik was van plan eerst om een HTPC in elkaar te kuntselen. Ik kwam er eigenlijk nooit aan toe. Ik zag toen een hier advertentie zien staan, en deze direct maar gekocht. =)

Met de nieuwste firmware is het 'netwerk' browsen een stuk makkelijker geworden. Ook om shares toe te voegen op de PH. =)

HD films heb ik er nog niet mee gekeken, ik heb nog een hele verzameling geripte films :)

Prima review.
mmm wel erg summier!
Hoi, goeie informatie staat er wel in je review maar mss wat titeltjes? Waarom je deze hebt gekocht? Wat fotootjes? :) Gebruik je trouwens een gewoon routertje?
Ik heb gekozen tussen deze en de Conceptronic Grab'n'Go Cfullhdma. De Conceptronic Grab'n'Go Cfullhdma heeft namelijk moeite met afspelen van mkv files deze geven artafects als je 1080p afspeelt en bu-ray is ook niet geheel goed wat ik gelezen heb. Daarbij kan de A-110 een HD kwijt en heeft hij schijnbaar betere ondersteuning van wat ik gelezen heb.
Helaas geen foto maar op de website van popcorn hour staan mooie plaatjes.

Het netwerk hier bestaat uit één router en meerdere switches. Internet komt binnen op Online live Box en wordt gelijk een switch ingestuurd, hierna beneden nog een switch in de woonkamer waar 3 netwerk apparaten staan. Boven staat ook gelijk een switch en hier staan 9 apparaten op aangesloten. Het geheel werkt lekker en naar tevredenheid ook al staan er zoveel switches tussen.
kan ie ook bdmv mappen afspelen? dus volwaardige blu-ray rips?
Ik heb gisteravond blu-ray zitten kijken maar hij speelt niet de bdmv in zijn geheel af je moet zelf de juiste file zoeken.
welke bitrates heb je tijdens de (hd) films?
heb je een gig switch?
NFS is echt geen must hoor, ik kijk HD materiaal gewoon van SMB, gaat als een trein.

Heb je wel firmware geupdate? Kan je volautomatisch doen (mits verbonden met internet) vanuit het menu, vele verbeteringen, waaronder ook de performance van SMB.

NFS kan met sommige OSen (ik noem server 2008) best een klus zijn om aan de praat te krijgen.
Het eerste wat ik gedaan heb na het instellen van de A-110 is update van firmware maar zelfs daarna was SMB niet instaat bij mij om blu-ray bij te houden. Dit probleem was verholpen nadat ik over gestapt ben naar NFS. Waar het aangelegen heb dat SMB het niet bij houd weet ik niet ik heb op het support forum gekeken en als oplossing werd NFS aangegeven inclusief een handleiding om het geheel aan de gang te krijgen met NFS

[Reactie gewijzigd door we_are_borg op 24 december 2008 15:05]

@MrJoinT:

Welke router/switch gebruik je dan?