Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Zalman VF700-Cu Review

SleutelMan 24 mei 2005, 645 views

Zalman VF700-Cu

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • erg stil op min toeren
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• op dat compabiliteitsprobleem na geen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Deze koeler heb ik gekocht vooral omdat ik wat stillers zocht, iets koelers hoefde niet per se. De stockfan was een nogal klein en ratelend exemplaar. Met Zalman had ik al goede ervaringen sinds de CNPS 6500-AlCu, dus dan was deze koeler in mijn ogen de ideale vervanging. Omdat ik ook van plan was wat over te klokken heb ik voor de 700VF gekozen en niet voor de ZM-HP 80x versie. Het installeren is een fluitje van een cent, handleiding is helder, ware het niet dat mijn Club3d 9600 Pro dus niet compatibel is :(. Na wat nadenken en wat vijl en zaagwerk (afvijling van een paar koelribben en het gedeeltelijk afzagen van een bevestigingsklem) paste het toch. Een verademing in een systeem waar de videokaart toch nog het meeste lawaai maakte. De temps kan ik helaas niet uitlezen wegens het ontbreken van een temperatuurssensor. Qua prijs/kwaliteit zou ik zeggen: top. voor zo'n 24 euro krijg je een koeler die erg stil is en ook nog eens beter koelt...:)

Heb jij ook een Zalman VF700-Cu?

Op de verpakking en op de site kan je lezen dat het van te voren niet gaat passen .. koop dan gewoon een videokaart waar ie wel op past !!

Ik heb m zitten op mijn PCI-E 6800GT hij past prima koelt beter dan de standaard koeler is stukken stiller ( vooral op minimale toeren ) en ziet er mooier uit ! die ramsinks die je er bij krijgt zijn wel nodig bij deze kaart ondanks dat GDDR 3 niet zo warm wordt.

Deze waaier blaast door zijn constructie ook mooi op je geheugen.

Verder is de koeler laag genoeg om m in de meeste gevallen te kunnen gebruiken met 2 kaarten in sli.
Ik had van tevoren inderdaad gekeken of het zou passen. Niets op de website van Zalman of op de verpakking wees daarop. Niet alle 9600 kaarten zijn hetzelfde, en deze stond er nog niet bij (hoewel Club3D nou niet echt bekend is buiten de landsgrenzen :P)
ik had ook zon probleem....

allemaal van die electro dingetjes rond je core
er kom nix op tot die vf700 kwam

had ondertussen al 6 verklote koelers liggen