Creative Fatal1ty Gaming Headset Review

DaanVerhagen 15 december 2008, laatste update op 15 december 2008, 1.124 views

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Pluspunten

• Goede geluidsweergave en opname
  • Zit lekker om je hoofd
  • Werkt altijd meteen
  • Losse microfoon

Minpunten

• Al die Fatal1ty logo's erop (heel klein minpuntje)

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik heb deze headset nu al ongeveer 3 4 maanden en dacht er maar eens een review over te gaan schrijven. Het feit alleen al dat ik er nu een review over ga schrijven geeft al aan dat ik er redelijk enthousiast over ben. Hier gaan we dan maar:

De Headset
De headset zit netjes verpakt in een doos met overal erop een foto van de beruchte Johnathan "Fatal1ty" Wendel. De microfoon zit er los bij die je er makkelijk in kan steken. Het koord is 2.5 meter lang, zelf vind ik dit geen ernstig probleem want dit is wel handig als ik van mijn bureau op moet staan om ergens even een pen te pakken oid. In het koord verwerkt zit een aan en uit schuif voor je microfoon en een volumeregelaar. Aan het einde van het koord zitten twee uitgangen. n voor de input (groen, geluid) en n voor de output (roze, microfoon).De headset zelf zit stevig om je hoofd vast. De zachte oorschelpen zorgen ervoor dat je geen last krijgt van je oren na een lange gamesessie. Dit probleem heb ik vaker gehad bij andere headsets die vooral pijn gaan doen aan de randen van je oren na een tijd. De oorschelpen kun je uitschuiven zodat ze netjes op je hoofd passen

Geluidsopname
Ik gebruik deze headset niet om geluid op te gaan nemen, wat het kopje misschien doet denken. Uiteraard gebruik ik deze headset om te gamen. Ik speel voornamelijk Team Fortress 2, en de laatste tijd ook Left 4 Dead. Geen enkele keer heb ik ooit een klacht gehad over mijn stem, hij komt duidelijk over en mensen kunnen mij goed verstaan. Dit is voor mij persoonlijk een must aangezien ik mij altijd heel ernstig irriteer aan mensen die je willen waarschuwen dat er een spy loopt, terwijl je enkel wat gekraak hoort. Twee seconden later word je dan gebackstabbed en hoor je degene zeggen "I told you so...". Dikke kut.

Geluidsweergave
Hier kan ik redelijk kort over zijn. Ik vind het geluid goed, punt. Het is geen Sennheiser of Bse kwaliteit, want dan ben je al snel twee of drie keer hetzelfde geld kwijt. Ik hoor duidelijk mensen lopen links en rechts van me en mis niks.

Bouwkwaliteit
Tja, de headset voelt wat cheap aan, maar dat is hij niet echt. Of liever gezegd echt niet. Het zit allemaal stevig in elkaar en ik zie het binnen nu en een lange tijd ook nog niet kapot gaan. De oorschelpen zijn lekker zacht zodat ik geen last krijg van mijn oren, en het kussentje aan de bovenkant zorgt ervoor dat er niet een stuk plastic op mijn hoofd zit te schrapen. Het microfoontje zit stevig in de headset vast en zul je er niet zomaar uittrekken als je je microfoon goed voor je mond wilt plaatsen. Om het microfoontje zit een schuimpje die tegen de ruis is en eventueel gespuug na een scheldpartij.

Ik heb voor deze headset ongeveer 35,- voor betaald. Ik vind het wel meevallen. Natuurlijk heb je honderden andere headsets voor veel minder, maar deze voelt goed aan. Hij zit lekker en hij werkt gewoon goed!

Al met al ben ik zeer tevreden over deze headset. Ik kan me geen potje TF2 voorstellen zonder dit ding op me kop te hebben. Ik heb een hele tijd zonder headset gespeeld en dus ook zonder microfoon, en ik merk gewoon dat de game ervaring vele malen leuker wordt als je eens een keer terug kan praten en schelden. Vooral bij een spel als TF2 is het zeer fijn om echt als "team" te werken, en dat doe je nou eenmaal d.m.v. praten.

Specs en Inhoud van de doos

Zak voor je Headset (met extra ruimte voor je mic.)
Microfoon

Gevoeligheid microfoon -40 dB
Positie speakers hoofdtelefoon Stereofonisch
Gevoeligheid koptelefoon 110 dB
Frequentiebereik koptelefoon 20-20000 Hz

Heb jij ook een Creative Fatal1ty Gaming Headset?

Foto's zal ik vanavond z.s.m. erbij zetten
ik heb er twee stuks van en uit de hardwareinfo test kwam het zelfs beter dan de sennheiser sets.
Uitstekende headset! prima review trouwens :)