Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset Review

Timons106 2 februari 2014, 322 views

Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset

Pluspunten

• Goede hardware
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Bouwkwaliteit is niet top
  • Driver die Windows 8.1 instabiel maken

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
De Corsair Vengeance 2000 is een zeer goede draadloze headset voor een lage prijs.
Toch zitten er wat haken en ogen aan waardoor je misschien beter bij de concurrent Logitech moet gaan kijken.

Features
De software is in staat 2.1 geluid om te zetten in virtueel 7.1 geluid.
Ik heb het zelf een aantal keren geprobeerd, zelf vond ik het niks, maar misschien dat het bij games toegevoegde waarde kan bieden om te horen waar iemand loopt :).

Geluidsweergave
De Vengeance 2000 is voorzien van twee 50 mm drivers, dat houd in dat het geluid best hard kan.

Geluidsopname
Ook qua geluidsopname presteert de Vengeance 2000 erg goed, niet alleen is het geluid heel zuiver, ook zit er goede noise cancellation ingebouwd waardoor geluiden in mijn directe omgeving er uit gefilterd worden.

Bouwkwaliteit
Op het internet wordt veel geklaagd over de bouwkwaliteit van de Vegeance 2000.
Zelf heb ik er gelukkig nog geen last van gehad, en aangezien ik erg voorzichtig ben met mijn spullen zal ik er waarschijnlijk ook nooit last van krijgen.
Corsair heeft daarom pas geleden een verbeterde versie uitgebracht die het probleem op zou moeten lossen: http://tweakers.net/price...rsair-vengeance-2100.html.

Software
Je hebt misschien wel gemerkt dat de algemene beoordeling maar liefst één ster is, terwijl het enige probleem wat ik tot nu toe aangehaald heb de bouwkwaliteit is.
Het probleem zit hem in de drivers, afgelopen oktober bracht Microsoft de Windows 8.1 release uit.
De Windows 8 drivers zorgden ervoor dat je systeem instabiel werd, daarmee bedoel ik: Flash videos wilden niet meer afspelen, het geluidsniveau was niet meer aan te passen, Skype werkte niet meer.
Je kon eigenlijk niet veel meer, en het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar dat werd allemaal veroorzaakt door de drivers voor de headset.

We zijn nu een aantal maanden verder, er zijn intussen een paar updates geweest voor de drivers, die het probleem eigenlijk alleen maar erger gemaakt hebben.
Elke keer als ik met iemand geskyped heb moet ik mijn pc afsluiten en weer opnieuw opstarten om nog gebruik te kunnen maken van mijn pc.

Kortom, heb je Windows 8.1? Vermijd deze headset (en waarschijnlijk ook alle andere headsets van Corsair, gezien deze dezelfde drivers gebruiken).

Heb jij ook een Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset?

Vervelend dat je er problemen mee hebt.

Ik ben ook in bezit van de Vengeance 2000, al gebruik ik hem meestal als ik anderen niet tot last wil zijn. Maar ik ondervindt geen problemen, niet in windows 7/8 of mijn huidige 8.1.

Ik heb zojuist gekeken en zie dat ik de drivers gebruik die Microsoft mij geeft, niks zelf geinstalleerd. Ik weet niet of er meer functionaliteit is naast de "Dolby Headphone V2 and Dolby ProLogic IIx surround sound technologies." Maar als je die niet gebruikt zou ik de microsoft vengeance 2000 drivers pakken (gewoon via windows update.)
Bedankt, dat ga ik proberen!