Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart

Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 144Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart Review

Pataar 26 januari 2014, laatste update op 26 januari 2014, 2.054 views

Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart

Pluspunten

• pivot stand
  • "afstandsbediening"
  • software
  • kleurweergave
  • respond time

Minpunten

• geen hdmi kabel meegeleverd

hallo tweakers,

Ik heb deze monitor gewonnen met de 25.000 fans facebook actie van Alternate.
Echt mega tevreden mee. hier zijn mijn "in dept" punten.

Verpakking:
Ik ging deze monitor bij mijn buurvrouw ophalen. ik dacht eerst: kleine doos. Maar dat was maar schijn aangezien de monitor er plat inlicht. Je krijgt er veel kabels bij namelijk; dual link DVI(nodig voor 144hz) vga kabel(nergens voor nodig) power kabel(best kort gebruik die van mijn oude monitor) en een usb 3.0 kabel naar de kabel die in de monitor moet, voor de usb 3.0 hub die overigens maar liefst 4(!) poorten bevat. scherm kun je makkelijk op de poot plaatsen die fijn op en neer beweegt, kunt draaien en het beeldscherm 90 graden kan omdraaien zodat ie dus in portrait staat.
Scherm naar mijn kamer gedragen en daar geïnstalleeerd. ging super makkelijk dankzij de 60 graden draaifunctie van de poot. (die overigens zwaar is maar heel veel grip bied)

Besturings programma's installeren had ik een beetje problemen mee maar na een beetje uitzoeken ging het makkelijk.

In game.
Het eerste spel wat ik speelde was battlefield 3. Omdat punkbuster niet goed werkt kon ik niet al te lang spelen maar wat ik zag was geweldig. ik speel op low maar het zag eruit als high of zelfs ultra. Zo goed is het scherm.
2de spel was Call of Duty black ops 1. Hier kon ik maar gaan tot 120hz(ook al haal ik 35 op low)dit vond ik wel gek maar als ik een nieuwe videokaart koop dan moet ik dat maar eens verder gaan uitzoeken.
En ten slotte om de 144hz uit te testen een potje TF2. Dit ging echt fijn ik werd er nog niet zoveel beter op (ligt aan het spel geloof me bij een spel als battlefield maakt een hoog refresh rate echt veel uit dit heb ik zelf gemerkt bij iemand anders) maar mijn ogen werden veel minder moe.

Conlusie
Echt een top monitor die zijn geld echt waard is. En als ik op zoek was naar een high performance monitor zou ik deze ook zeker kiezen.
Ik wil Alternate echt hartelijk bedanken want ik heb deze monitor tenslotte gewonnen. BEDANKT! :)

Heb jij ook een Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart?

Wat zijn de functies op de afstandsbediening?
de 1 en 2 op de afstandsbediening zijn voor een modus te selecteren. Hierbij moet je denken aan FPS, Race, RTS, Film. Daaronder zit een terug knop. rechts daarvan een menu/OK knop. Daarboven zitten 2 knoppen voor naar onder of naar boven.
Oke bedankt !, is niet echt standaard een afstandsbediening bij een monitor, vandaar ;)
Het is meer een klein kastje voor erbij. Er zit een kabel aan. Overigens is het bijna standaard voor Philips afstandsbedieningen erbij te stoppen. Althans mijn ervaring.