Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha Review

neverkind 15 januari 2014, laatste update op 15 januari 2014, 502 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha

Pluspunten

• Heldere microfoon
  • Geluids Kwaliteit
  • Software die erbij komt is uitmuntend.
  • Mic is los te koppelen (3mm Jack)
  • platte kabel ( raakt dus niet tot amper in de knoop
  • een omzetter voor 2x 3mm jacks naar 1 USB plug (10x betere kwaliteit geluid)

Minpunten

• Zwak, ik vind hem zwak aanvoelen en maak vaak zorgen dat ik de kabel stuk rij met mijn stoel..
  • Je hoort niemand achter je. Dit kan zo zijn voordelen hebben..
  • de Presets in de software kan je niet bijwerken met een nieuwe preset.
  • bijv: er staat COD 4 preset in ( dit vebetert de geluid in cod 4 zodat je net 1 stap voor bent.) maar ik kan er geen COD ghost preset inzetten. tenzij je het allemaal gaat aanpassen in program files etc. etc. Er is dus geen simpele upload knop of download site.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 4
Hallo,

Ik heb de headset nu voor bijna een jaar en nog steeds werkt het fantastisch. Zeer goede bass, fijne kwaliteit en een goede microfoon.

Hij voelt breekbaar aan ( Vindt ik zelf), maar ondertussen heb ik heb al 100x laten vallen en werkt nog steeds.

presets in de software.

je kan een speciaal aan gemaakte preset aan klikken voor een bepaalde game. zoals cod 4. dit maakt voetstappen luider of de achtergrond geluiden minder. maar net wat je handig vind. helaas kan je zelf geen Preset toevoegen

Microfoon

De Mic kan je los koppelen zodat je bijv: een andere mic kan gebruiken. Dit kan handig zijn voor wanneer je muziek wilt luisteren maar niet een mic in je beeld wilt hebben.

Levering

bij mij duurde de levering een week. ligt maar net aan wanneer en bij wie je hem besteld.

Overig
Voor de prijs vind ik hem zeker goed en zou hem zo weer kopen als hij stuk gaat!

• 1tb opslag
  • GTX 650
  • Intel i5
  • MS 7797 moederbord
  • Windows 8.1

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha?

Heb deze al een jaar of 3.
Op zich een fairly decent headset, de eerste was bij mij kapot gegaan doordat ik hem als headphones gebruikte en daar kon de connector niet tegen. gelukkig direct een nieuwe gekregen bij mycom.

Bouwkwaliteit lijkt overigens ruk (cheap hard plastic), maar hij is stukken degelijker dan een turtle beach.

Heb zelf overigens nog nooit de bijgeleverde software gebruikt, plug'n'play en gaan met die banaan (mumble, TS en skype)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 15 januari 2014 11:40]

Thanks El Jay !

Ik zou zeker weten de software downloaden, ik deed muziek op terwijl ik installeerde en dat was een serieus verschil. Ligt ook maar net aan wat voor geluids kaart je pc heeft denk ik

Heb deze headsset nu 1,5 jaar en bevalt mij prima. Voor de prijs krijg je een redelijk goede geluidskwaliteit (bas overheerst en het is geen heel helder geluid). Bouwkwaliteit is fantastisch, hij voelt inderdaad erg plastic aan, maar ik heb hem overal mee naartoe genomen en al honderd keer laten vallen en hij doet het nog steeds goed. Absoluut een aanrader voor de gamer die niet veel geld wil uitgeven.
Als je de software installeert dan kan je de helder heid en alles gewoon aanpassen tot wat jij wil !
Werkt als een tiet!
Prijs kwaliteit verhouding goed!
Geluid goed
Mircofoon goed ( Mensen verstaan je duidelijk aan de andere kant vd lijn).
Stevig
Makkelijk verstelbaar
Microfoon afneembaar en stevig/ buigzaam. Breekt niet af!