Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset Review

tzeunis 9 januari 2014, 760 views

Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset

Pluspunten

• Prachtig geluid.
  • Goede accuduur.
  • Goede bouwkwaliteit.

Minpunten

• Vooralsnog geen.

Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Hierbij een korte review naar aanleiding van de aanschaf van mijn nieuwe headset. Het betreft een SoundBlaster Tactic3D Omega Gaming Headset Wireless. Mijn oude Plantronics was aan vervanging toe en nadat ik wederom bijna een kop thee over mijn toetsenbord getrokken had met de kabel was ik het zat. Headset is gekocht bij Alternate in de aanbieding voor 79 euro. Momenteel is de goedkoopste prijs in de pricewatch 98 euro ex verzenden. Hiermee dus een prima deal gemaakt.

Verpakking:
Prima verpakt in een stevige door met alle benodigde zaken. Headset is zowel op PC/PS3/XBOX te gebruiken. Ik gebruikt hem met een PC. Pluspunt is voor mij de bijgeleverde standaard waar de headset mooi op kan hangen. Hierop wordt hij ook opgeladen.

Bouwkwaliteit:
In vergelijking met mijn twee vorige headset is dit echt premium gebouwd. Hij zit perfect over mijn oren. Na enkele uren testen geen pijnklachten. Totaal geen gekraak bij het opzetten. Dit was bij de Logitech en de Plantronics om te huilen: een kraakfestijn op en top. Nu waren dit headset die bij aanschaf ook maar de helft in aanschafprijs waren. Zender en earcups zijn blauw verlicht en pulseren. De helderheid en pulsatiesnelheid zijn aan te passen en tevens uit te schakelen. Op de earcups bevinden zich de aan/uit knop, volumeknoppen en de microfoon muteknop.

Geluid:
Ik ben geen headset audiofiel, maar het geluid is fenomenaal. Mooie diepe tonen en scherpe hoge tonen. Stukken beter ten opzichte van mijn Plantronics. Voor gamen zeer goed en realistische weergave. Geen op of aanmerkingen.

Microfoon:
Via Teamspeak zeer helder te verstaan aldus de mede spelers. Geen ruis of andere bijgeluiden hoorbaar.

Accu:
Inmiddels 6 uur gegamed op de eerste charge. Gisteren gehele dag alleen muziek geluisterd, ja continu duurtest uitgevoerd. Hiermee 9 uur en 38 minuten bereik. Gamen is meer accuintensief vanwege de spraak blijkbaar. Beiden nette scores als je het mij vraagt. Mocht de accu leegraken tijdens het gamen, dan kun je de head via de USB kabel inpluggen en deze gebruiken terwijl de accu opgeladen wordt.

Bereik:
Zendfrequentie is op 2.4GHZ band. Hiermee haal ik in mijn appartement een bereik van 10 meter waarbij er door twee muren gezonden wordt. Niets op aan te merken!

Conclusie:
Voor deze prijs een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Tactic3D Omega Gaming Headset?

Ik heb een vraag. Kan je de Wireless stand ook doormiddel van de USB output in een stopcontact(met een usb telefoon oplader) te stoppen aan zetten? En dan een mp3 speler er aan hangen? Want ik kan niet altijd mn pc aan laten staan. En kan je de headset ook gebruiken zonder de wireless dock/stand? .
Hij gebruikt de USB poort om de audiodata te zenden. Dus hij moet in je zitten in combinatie met de bijgeleverde drivers. Ik heb geen mp3 speler met USB ofzo dus kan dit niet testen voor je. Logisch denkend echter, gok ik dat dit niet werkt wat jij wilt.

De dock is extra om de headset niet ergens te hebben slingeren, maar het kleine vierkantje blokje in het midden is het zendstation en dus noodzakelijk.
hallo, ik ben zeer geintereseerd, weet je of dit ook op de ps4 werkt?
alvast bedankt!
Geen idee.... heb inmiddels een logitech wireless.