Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

Naruske 8 januari 2014, 1.895 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Pluspunten

• Diepe bas, kristalhelder geluid
  • Comfortabel, na 6 uur spelen niets op aan te merken.
  • Gaming Software laat toe om bas te verhogen of verminderen
  • 7.1 is perfect, je weet direct waar iedereen loopt!

Minpunten

• Geen geluid op rechterkant bij begin van gebruik
  • Microfoon's noise cancellation is zodanig veel, je micro is nutteloos.
  • Kabel krult redelijk snel

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
Vorige headset ging kapot en ik wou absoluut een surround headset dus heb ik deze gekocht mits ze de 35 niet meer hadden. Ik kom thuis en steek hem in. Drivers installeren automatisch, gaming software vind hem in een mum van tijd en dan herstart ik mijn pc.

Ik start een liedje en blijkt dat ik geen geluid heb in de rechterkant. Ik ga naar mijn geluidsinstellingen en zet de kwaliteit naar AM wat een luidde 'PLOP' veroorzaakte. Magisch werkt mijn rechterkant nu wel dus test ik hem verder.

De 'subwoofer' die erin zit is een mooie diepe bas waar ik direct verliefd op word. Ik start een matchke in CS:GO en merk direct hoe goed 7.1 hier wel niet op was. Ik kon mensen door de muur raken zonder dat ze het ooit zouden gemerkt hebben.

De microfoon is minder. Op volume 100 dachten mensen alsof ik door een radio spraken (Misschien niet zo erg maar het klonk redelijk elektronisch) Ik zette hem op 97 en opnieuw magisch klonk ik perfect normaal. Maar denk nu niet dat je hem direct moet kopen want de soundcard (usb) heeft noise-cancellation op de microfoon en dit verdomd heel de headset. Als je praat gaat het omhoog en omlaag alsof je microfoon op een achtbaan zit.

Tot slot herstartte ik mijn pc en bleek dat de rechterkant opnieuw niet werkte. De kwaliteit veranderen helpte niet meer dus zit ik hier met een halve headset. Ik zal hem waarschijnlijk inruilen voor een G35 of een Razer Kraken 7.1

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

algemene beoordeling 2 sterren terwijl de kwaliteit van het geluid, prijs en bouw kwaliteit gewoon goed is! Dat je het vervelend vindt dat je net eentje hebt gekregen die not 100% werkt is te begrijpen maar om het product 2 sterren te geven???
Als je 80 euro betaald dan verwacht je op zijn minst een goeie microfoon. Maar hun support is blijkbaar niet te bereiken voor deze problemen. Ik vind het terecht een twee. Heb hem binnen gedaan en ook de nieuwe had dezelfde probleem.
Vreemd dat ze niet te bereiken zijn. Logitech staat bekend om zijn zeer goede klachtafhandeling. Defecte artikelen vervangen ze vaak zeer snel en zonder morren. Ik zou het als ik jou was nog eens proberen.
Heb gisteren een email gestuurd. Heb ontdekt dat er een andere serienummer op men doos staat dan op mijn headset. Heb hem uit elkaar gehaald en zag dat de kabel, die in een spiraal in de hoofdband loopt, aan de rechterkant geplooid was. Als je de hoofsbans volledig uitstrekt of helemaal toe heb je rechtergeluid maar ik heb ook maar een klein hoofdje. Zal zien wat er van komt en naargelang mijn review aanpassen.
dan denk ik dat het iets is met je pc want ik heb hem al 4maanden en hij doet het gewoon perfect. ik moet toegeven dat de mic bagger is met die noice cancelation maar voor de rest doet ie het helemaal prima dus ik vind het vreenmd dat bij jouw het rechter oor het niet doet.
en balen dat logitech daar niet op reageert.
Dan heb je toch echt ongeluk, want de mijne had dat probleem niet namelijk. Ook de microfoon werkt gewoon goed en duidelijk naar behoren. Ik herken daarnaast het probleem met het krullen van de kabel niet. De mijne is nog gewoon strak, zonder knikken of krullen.

Enige wat minder was is dat de rechterkant het dus niet deed, wat overigens simpel te fixen was, zo schrijf je zelf. Daarvoor zou ik hem een 4 sterren geven.. want prijs/kwaliteit verhouding is der mate goed, dat twee ECHT te weinig is.
heeft de headset echt een goede bass of is het een beetje mwah.

mvg
Ik heb hetzelfde! Mijn rechterkant van de headset geeft geen geluid enkel de linkerkant.

EDIT: Zou iemand me kunnen helpen met het wijzigen van de instellingen zodat ik ook geluid kan krijgen langs de rechterkant? Ik vind het niet op google :-)

[Reactie gewijzigd door Farthur op 25 december 2014 12:56]