Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Drakonia Review

TStick 4 januari 2014, laatste update op 4 januari 2014, 894 views

Sharkoon Drakonia

Pluspunten

• De prijs was gunstig t.o.v. muisen met vergelijkbare funcionaliteit

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • materiaal slidepads niet optimaal
  • niet echt voor grote handen
  • ligt niet echt heel prettig in de hand bij mij

Na een tijdje tevreden met een Sharkoon Fireglider te hebben gegamed, besloot ik dat werd het tijd voor een nieuw exemplaar. Na wat zoeken trof ik de Draconia in de aanbieding bij gamepc.nl. De muis was keurig verpakt, en in de verpakking zat onderandere een net transport etui, en een doosje met gewichtjes om de muis te verzwaren. De muis heeft een stevige gesleevde kabel, die een robuste indruk maakt.

Het plastic en de grip-pads op de muis maken een wat goedkope indruk. De DPI verstelling zit op een plek die wat lastig te bedienen is, direct achter het scroll wheel (richting pols). De Draconia is voorzien van een tilt scrollwheel, wat erg prettig is bij het gamen. Helaas is de stepping bij het scrollen niet al te nauwkeurig, wat vervelend is voor bijvoorbeeld zoomen met het scroll wheel.

Het tilt scroll wheel bleek de achilleshiel van de Draconia muis te zijn: na drie maanden is hij defect gegaan. Ik heb net een RMA de deur uitgedaan. Na een kleine search op internet zag ik al snel dat er diverse andere mensen schrijven over problemen met het tilt scrollwheel .

Ik ben over het algemeen best te spreken over de prijs / kwaliteit verhouding van Sharkoon producten, maar dit was helaas een misser. Mischien een constructiefoutje in het type tilt-scrollwheel.

Jullie hebben nog een update tegoed van mij over het verloop van de RMA bij de firma GamePC.nl

Heb jij ook een Sharkoon Drakonia?

Ik zou graag horen hoe de RMA is verlopen, de andere review is wel zeer positief over deze muis!
RMA...

keurig en snel een nieuw exemplaar ontvangen, met het vervangende exemplaar vooralsnog geen problemen.