Logitech Harmony Smart Control Review

t2faag 2 januari 2014, 979 views

Logitech Harmony Smart Control

Pluspunten

• Alles bedienen met een apparaat.
  • Erg fijne en lichte afstandsbediening

Minpunten

• Duurt te lang voor de app is opgestart.
  • kost wat moeite om alles goed te laten functioneren

Configuratie Score: 3
Hebben sinds sinterklaas deze afstandsbediening in bezit. Hiervoor hadden we een harmony one en deze was gedeeltelijk stuk en aan vervanging toe.

De harmony smartcontrol wordt geleverd met een hub, een afstandsbediening en een hub extender. Ook kun je een gratis app downloaden die er zeker is voor iOS en android.

De hub verzend het signaal naar de apparaten en hierbij kan de extender gebruikt worden om het signaal beter bij bepaalde apparaten te krijgen. Bij ons heeft de radio deze extender nodig, omdat het signaal van de hub niet ontvangen wordt.

Het instaleren gaat heel makkelijk en je sluit de hub aan op je wifi netwerk. Daarna komt het wat uitdagendere stukje en dat is het opzetten van je setups. Zoals TV kijken of radio luisteren. Het kan nog al wat moeite vergen om alle apparaten op de juiste manier op te laten starten om zo het gene wat je wil gaan doen goed te laten functioneren. Dit instellen doe je via de app en is goed te doen. in de app kun je ook heel makkelijk de toetsen van de bij geleverde afstandsbediening instellen.

Het blijft heerlijk om maar met een afstandsbediening alles te kunnen bedienen. Hierbij is de meegeleverde afstandsbediening erg fijn. Hij ligt lekker in de hand en alle benodigde knoppen zijn aanwezig. je kunt maximaal 6 dingen instellen om te gaan doen. Zoals tv kijken, of dvd kijken.

Ik merk dat ik in het begin nog wel met de app op mijn telefoon speelde, maar dat, dat steeds minder wordt. ik vind de bij geleverde afstandsbediening veel fijner om mee te werken. de app heeft wel leuke features zoals swipen om bepaalde commando’s te sturen, zoals volume harde of zachter. Maar het blijft allemaal makkelijker met de afstandbediening. Als je met de app wil werken moet je vaak eerst je telefoon ontgrendelen dan de app zoeken en deze opstarten. Dat opstarten kan ook zo 10 sec duren. Dan heb je wat je wil doen met de afstandsbediening allang gedaan. De app is leuk bedacht, maar werkt nog niet echt lekker.

Ik vind deze afstandsbediening echt een aanrader, zeker omdat je dan niet meer met 5 afstandsbediening loopt te hannesen. en als je eenmaal gewend bent kun je niet meer zonder merken wij :)

Heb jij ook een Logitech Harmony Smart Control?