Plantronics GameCom 780 7.1 Review

sjiegNewbie 17 december 2013, 3.165 views

Plantronics GameCom 780 7.1

Pluspunten

• Stereo Audio
  • Surround Audio
  • Microfoon
  • Comfortabel
  • Plug & Play

Minpunten

• Slechte bouwkwaliteit
  • Simpele software
  • Problemen bij uit en weer inpluggen

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Toen ik deze headset aan heb geschaft leek het mij een zeer goede prijs kwaliteit. Tot kort geleden vond ik dit nog steeds.

De kwaliteit van het geluid is super. Muziek en games klinken goed en helder. Daarnaast werkt de microfoon ook prima, althans, I heb er niemand over horen klagen. :)

De headset is plug&play, dat is altijd fijn. Inpluggen, minuutje wachten en het werkt. Helaas is de bijgeleverde software wat simpel en biedt het alleen het aan en uit zetten van de dolby. Daarnaast kan je de dolby op gaming of music/movie mode zetten. Geen idee wat het verschil is, maar de echte pro zou dit misschien horen.

Verder had ik nog lichte problemen met het in en uit pluggen van de USB. Ik kon maar 1 USB-poort per Windows sessie gebruiken. Anders werd de headset gewoonweg niet herkend. (Ik weet het, vaag probleem, ligt waarschijnlijk aan mijn laptop)

Tot hier vind ik de prijs het nog zeker waard om deze headset aan te schaffen. Maar toen...

Bij het opzetten van de Plantronics GameCom 780 7.1 brak het hoofdstuk af. Dit was niet met een agressieve beweging. Ik sprak toevallig nog een andere gamer in Engeland met dezelfde headset serie waarbij deze ook is gebroken.

De headset is nog bruikbaar na wat tape, maar hij zit niet meer lekker.

Dus: Headset voor zeer mooie prijs, maar verwacht niet dat deze erg lang mee zal gaan.

Heb jij ook een Plantronics GameCom 780 7.1?

miss. eerst eens garantie proberen voordat je een product een slechte score geeft op dat gebied, chinezen hebben ook maandagochtenden ;)
niet alles wordt door machines geassembleerd of zelfs gemaakt.
de onderdelen zelf wel, die kunnen ook defect zijn. de speakertjes zelf zijn echt niet met de hand gemaakt, dat is onmogelijk

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 25 januari 2014 05:44]

Ik beweer ook nergens dat alles NIET machinaal gemaakt wordt...
Heb deze "op hoop van zege" ook gehaald. Kijken of bij mij hetzelfde gebeurt(waarschijnlijk niet).
Het product is zeker niet slecht voor de prijs. Misschien was het toeval bij mij, maar als je het materiaal voelt, merk je gewoon dat het 'goedkoop' plastic is. Succes! :)
De bouwkwaliteit is voor mij echt top. Je hoort echt HELEMAAL NIKS kraken. Ik heb zelf gevoeld(voorzichtig) hoe ver hij uit te rekken is. Het is echt ver genoeg dat zelfs als je hem aggresief op zou zetten nog nooit zou breken..
Met andere woorden, je had hem beter geRMA'd(Ik weet niet of dat nog steeds kan)

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 26 januari 2014 07:50]

waarschijnlijk is het een fabrieksfout ook wat Morress zij iemand aan de productie lijn kan een slechte dag hebben na een nacht slecht slapen en niet goed opletten en een fout maken waardoor een verbinding niet goed gemaakt word laatst had ik nog een usb floppy drive van het merk delock gekocht en bij deze brak de eject knop af en kon ik de disk niet meer uit de drive halen hij was trouwens toen hij aankwam zat hij al een beetje versprongen dicht ik denk dat dat door onze vrienden bij de postNL kwam die lopen te jongleren met onze pakketjes waar op staat voorzichtig en breekbaar ik had ook een keer een 3tb hdd gekocht en toen ik hem binnenkreeg en hem in de pc stopte pakte windows hem niet en ik dee een drive test en die zij I/O ERROR dus gewoon een RMA sturen als hij binnen een week stuk is of via de garantie