Roccat Kave Review

Juok 3 december 2013, laatste update op 3 december 2013, 284 views

Roccat Kave

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5

Sinds 2010 al trots bezitter van de Roccat Kave en hij bevalt me nog steeds prima. De reden dat ik nu pas een review schrijf is vanwege de goede service verlening van Roccat wat ik straks verder toelicht.

De reden dat ik deze headset kocht, was vanwege het stuk gaan van mijn vorige headset ; de creative fatil1ty waar iedereen zo stuk van was. Dat onding ging binnen een maand stuk zat niet lekker en vond ik dus behoorlijk waardeloos( maar dat is mijn mening, genoeg andere vinden het ding fantastisch)
Dus ik besloot om in een nieuwe prijsklasse te gaan zetten, en vanwege het mengpaneeltje en de uitstraling is het de Roccat geworden.

Het mengpaneel bevalt me goed, alleen sinds ik het heb afgesteld zoals ik wil doe ik er bijna niks meer mee, het paneeltje vind ik wel super handig omdat het altijd op een vaste plek ligt op mijn bureau en niet aan het kabeltje zelf bungelt. De mute mic/geluid knoppen gebruik ik nog zeer regelmatig en niet te vergeten de volume draaiknop is ook rete handig.

Dat was zo ongeveer wat de roccat onderscheid van de andere headsets toendertijd. Zoals ik al zei kan ik het geluid en de microfoon kwaliteit niet vergelijken met andere headsets. Maar het geluid is gewoon super helder en met skype kan ik iedereen heel goed verstaan en als ik eens lekker hard ramstein wil opzetten, dan is het net alsof ik in mijn auto zit (waar 8 speakers en een dikke subwoofer in liggen) .
De microfoon neemt mijn stem ook perfect op al zeg ik het zelf. En waar ik bijzonder tevreden over ben is de kwaliteit/stevigheid van de headset. Ik ben regelmatig hard opgestaan en weggelopen waardoor ik dus keihard aan het snoer trok en er is na 3 jaar nog geen beschadiging in te vinden. Het enigste wat sinds vorige maand stuk ging, was het omhulsel van de oorschuimpjes of hoe je het moet noemen (zie foto). Maar na een email te sturen naar Roccat, heb ik volledig gratis nieuwe oorschuimpjes gekregen die ik dus vandaag heb ontvangen, waardoor ik hopelijk weer 3 jaar verder kan met deze headset.

Heb jij ook een Roccat Kave?