Specificaties 120mm diameter - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Seidon 120V Review

Falqoon 28 november 2013, 1.272 views

Cooler Master Seidon 120V

Pluspunten

• Looks
  • Performance voor 120 rad
  • Stil bij lage fan speeds

Minpunten

• Kan een tikkend geluid maken (al heb ik dat kunnen verhelpen)
  • Hoger geluid bij hogere fan speeds

Inleiding:

Hierbij een review van de Cooler Master Seidon 120v, de instap waterkoeler van Cooler Master! Al vanaf iets boven de 40 euro te koop. Je haalt hiermee een prima koelertje in huis welke niet groot is en ook nog een strak design heeft!

Specs van Cooler Master zelf

Model RL-S12V-24PK-R1
CPU Socket Intel LGA 2011 / 1366 / 1150 /1155 / 1156 / 775 AMD Socket FM2 / FM1 / AM3+ / AM3 / AM2
Dimension 62 x 62 x 36.4 mm (2.4 x 2.4 x 1.4 inch)
Radiator Dimensions 154 x 119 x 27 mm (6.0 x 4.7 x 1.1 inch)
Radiator Material Aluminum
Fan Dimension 120 x 120 x 25 mm (4.7 x 4.7 x 1 in)
Fan Speed 600~2400 RPM (PWM) 10%
Pump Rated Voltage 12 VDC
Pump Power 3.6W

Foto’s

Installatie:

De installatie van de Seidon is niet moeilijk, het is een klein blokje waar je een brackten boven plaatst welke hem op zijn plek houdt. Deze bracket schroef je boven op een eerder geplaatste backplate zodat het netjes aan het moederbord en cpu vast zit. Een mooie en gemakkelijke bevestiging die ik nog niet eerder ben tegen gekomen.

Geluidsniveau:

Het geluids niveau van de Seidon 120v is prima, ongeveer het zelfde als een andere waterkoeler die ik heb gehoord (seidon 240m). Ik heb de fans op 50% gedraaid en toen vond ik naar mijn mening het geluid prima te doen. Al had ik in het begin van mijn test wel last van een tikkend geluid, wat behoorlijk luid was, ik heb de koeler even geschud en daarna was dit verholpen. Verder geen last mee gehad. Mocht je dit probleem zelf dus ervaren, probeer dit eerst even.

Test:

Ik heb de tempratuur in de gaten gehouden bij idle en bij een half uurtje battlefield 4, de volgende nummers zijn daar uitgekomen:

Temps idle: 33 graden

Temps 30m battlefield 4: 55 graden

Design:

Het design van de seidon 120v is simpel, maar strak. Een gemiddelde game bak tegenwoordig heeft best wat strakke componenten, zo zijn veel moederborden en gpu’s zwart. De seidon komt daar lekker in mee. Het is een simpel blokje wat gewoon strak staat en past in zo’n beetje elke setup.

Conclusie:

De seidon 120v is al te koop vanaf een euro of 40. Daarmee haal je een leuk koelertje in huis als je voor een kant en klaar goedkoop waterkoeling setje wilt gaan. Het staat leuk in je pc en de performance van deze koeler is in orde.

Heb jij ook een Cooler Master Seidon 120V?