Specificaties 10" (1024x600), 80GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1000H Review

hugomeeuwes 22 oktober 2008, laatste update op 22 oktober 2008, 1.426 views

Asus Eee PC 1000H

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Toetsenbord groot genoeg
  • Goed scherm
  • Handig formaat

Minpunten

• Shift zit vreemd, maar dat went wel
  • Touchpad raak je tijdens typen nog wel eens aan

Inmiddels heb ik mijn Eee al een maandje en ik ben zeer tevreden.

In de trein blijft hij in tegenstelling tot een gewone laptop wel op een tafeltje staan en in de collegezaal neemt hij niet teveel ruimte in en kan ik er overheen kijken.

De accu gaat lekker lang mee en het toetsenbord is groot genoeg om redelijk snel te typen.
Door de lange accuduur en het lage gewicht heb ik heb altijd stand-by in mijn tas zitten op de uni. Uit de standby druk je de powerknop in en hij werkt gelijk, dus 0sec opstarttijd. Vanuit volledige boot duurt halve minuut (+ wat windows daarna allemaal nog moet opstarten).

Een nadeeltje is dat je tijdens het typen regelmatig per ongeluk met je pols het touchpad aanraakt en zo de cursor ergens anders plaatst.

De vreemd zittende rechter shift went snel. Hoewel je niet gewent bent dat er nog een toets tussen zit, is de afstand wel goed, dus het typt wel lekker.

Films spelen goed af en geluid is goed hard, maar zonder bas.
Iets oudere spellen werken ook redelijk goed, maar voor spellen moet je hem niet kopen.

Verder gebruik ik hem vaak als pdf e-book reader.
Als je met ctrl+l en ctrl+shift++ een pdf e-book maximaliseert en draait kan je je Eee als boek vast houden, hij is qua grootte en gewicht daar goed voor te gebruiken. De pijltjes werken dan gewoon ook gedraaid en met de knoppen onder het touchpad wissel je van pagina. Zet het scherm wat minder fel en je kunt zo uren vanuit je luie stoel lezen.

Heb jij ook een Asus Eee PC 1000H?

Ik vind het wel een héél erg beknopte en beperkte review.
Je vertelt helemaal niets over alle features zoals bluetooth, wlan etc. Ook zeg je wel dat je accuduur goed is, maar niet hoe lang hij meegaat. Etc. etc. etc.
Zelf heb ik de zwarte versie en weet dus wat hij kan en dat het een geweldig netbook is.
en ik vind het een nette review, hij deelt zijn ervaring tenminste!
Hij laat weten wat HIJ/ZIJ specifiek er zo leuk aan vindt,
waarom vul je het zelf niet aan met jou eigen bevindingen?
HIJ/ZIJ heet Hugo, staat bovenaan.

En inderdaad, als het te beknopt is schijf meer. Ik ben zoekende en er staat ten minste "iets" en dat is beter dan n iets...
Ik heb na het lezen van jouw review een aantal vragen gekregen.

- Is de bas met externe speakers wel aanwezig ?
- Welk formaat films spelen goed af , zijn dit ook HD films ?
- Kan je een (tijd) schatting geven op de accu.
- Welke oude spellen werken goed ?
- Ik heb gelezen dat er op dit type laptops wel is een MAC os wordt gezet. Ik was ook zeer te spreken toen ik dit ook daadwerklijk zag draaien op een MSI Wind. Ga jij dit ook proberen op de 1000h ? :)

MAC-OS op MSI wind:: http://www.itechnews.net/...wind-runs-mac-os-x-video/
MAC-OS op Asus 1000h :: http://www.liliputing.com...h-sound-not-included.html

Bedankt voor de review Hugo Meeuwes !

[Reactie gewijzigd door Emiel1984 op 25 oktober 2008 15:27]

- Uiteraard werkt de bas wel op externe speakers.
- 720p films spelen, maar dan wel op Super Performance snelheid (je kunt de processor snelheid met een knop op het toetsenbord tussen zuinig, normaal en super switchen) wat natuurlijk minder zuinig is.
- De accu gaat ruim 5 uur mee bij normaal zuinig gebruik.
- Need for Speed Hot Pursuit 2 werkt met een lage framerate, maar is goed speelbaar. Verder heb ik er geen spellen op staan.
- Ik hoorde idd dat MAC os moet kunnen werken, maar ik heb het niet gedaan. Voor mij is deze netbook puur voor onderweg en de studie, dan is Windows toch wel makkelijk.