Big Ben Multi Gaming Headset HS10 Review

Ceaneye 16 november 2013, laatste update op 16 november 2013, 1.162 views

Big Ben Multi Gaming Headset HS10

Pluspunten

• Prijs kwaliteits verhouding.
  • Lange kabel circá 3 meter.
  • Tulpstekkers - zowel voor x360, ps3 als pc te gebruiken.
  • Microfoon is afneembaar.

Minpunten

• Bass is lelijk vervormt.
  • Hoofdband wel te verstellen maar de mechaniek is losjes - mij zit hij perfect.

Headset aangeschaft voor ¤29,99. De headset zit goed, zacht en stevig op mijn hoofd. De headset is geheel van plastic, op de hoofdband na - deze is van kunstleer. Ik ben enorm verrast over de qualiteit van deze headset, voor de prijs is hij enorm goed. Geluid is goed genoeg, het volume kan wat mij betreft hard genoeg en is ook duidelijk/scherp. Nadeel is wel dat de bass lelijk is. Wanneer je in een spel (bijv. COD:G) een granaat tot ontploffing brengt hoor je een lelijke galm. Ook overschreeuwt deze bass - waardoor je even niets anders hoort dan de ontploffing.

Voor de rest komt de headset met een +/- 3 meter lange kabel en kan ik dus gemakkelijk op de bank zitten gamen. (dit is eventueel nog langer te maken door een usb en jack 3,5mm verlengkabel aan te schaffen). Doordat je ook tulp stekkers bij de headset krijgt gaat het gamegeluid dus ook over je headset in het geval je het op je ps3 wilt gebruiken (daarvoor gebruik ik hem mede als voor mijn pc).

Ook een leuke bijkomstigheid is dat je je microfoon uit de headset kan halen, voor als je andere mic. wilt of alleen maar audio wilt ontvangen.

Mochten mensen er vraag naar hebben, ik kan eventueel foto's plaatsen van de headset en hoe je hem moet aansluiting op je ps3.

Aansluiten
Van lkwester kwam de vraag hoe ik de headset had aangesloten op mijn Playstation 3. Hieronder een paar foto's in hoe dit gedaan moet worden

~[afbeelding 1]
~[afbeelding 2]
~[afbeelding 3]
~[afbeelding 4]

Kleine edit; Hoofdband wel te verstellen, maar dit zat bij mij nog vast gelijmd o.i.d. na losmaken van tape, is hij wel erg losjes.

Heb jij ook een Big Ben Multi Gaming Headset HS10?

Hoi Ceaneye, ik zou erg geholpen zijn met foto's van de aansluiting op de ps3, want het is me tot nog toe niet gelukt de gameaudio over de koptelefoon te leiden. Alvast hartelijk dank, lkwester
Helaas kan ik de foto's niet uploaden. Weet niet waarom. Tags schijnen niet te werken.

Wat je moet doen is; je krijgt bij de headset een rode en een witte tulpstekker. Ik heb mijn Playstation 3 via HDMI verbonden met de tv. Nu prik ik ook de SCART kabel in de Playstation en de tulpstekkers van de headset plaats ik op de SCART. Nu druk je de tulpstekkers van de Playstation in die verlengblokjes die meegeleverd zijn met de headset. en de overgebleven gele steek je drirect in de SCART. Nu de scart blok in je tv steken.

Nu hoef je alleen nog je headset USB in de PS3 te stoppen en je 3.5mm jack in de kabel die vanuit de tulpstekker loopt te pluggen. Nu in het Playstation menu naar geluidinstellingen en het geluid laten lopen via de tulpstekker. Je kan ook DUO doen dan gaat het en via de headset en via de TV wel zo handig - kan je de tv gewoon op mute zetten.

Mocht je er niet uit komen zal ik nog wel proberen om de afbeeldingen werkend te krijgen.