Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset Review

BlueFireGaming 14 november 2013, 733 views

Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Surround werkt goed in games
  • Prima draagcomfort (zelfs voor lange tijd)
  • Goed bereik en verbinding

Minpunten

• Software beetje mager
  • Extra meldingen zouden fijn zijn
  • Problemen met Windows 8.1

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
--- Deze review is een oudere review van mij (begin 2013), gekopieerd van Hardware.info ---
Sinds ik heb geüpdate naar Windows 8.1 ben ik tegen een aantal problemen gekomen. Zo werkt de surround sound niet goed, maar dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan de drivers van Corsair die nog niet geüpdate zijn (wat heel raar is naar mijn mening)... Dit werkte wel in Windows 8.

Ik heb deze headset gekocht omdat ik mijn vorige headset (Philips SHM6500) was gesneuveld doordat ik behoorlijk vaak over de kabel was gerold met mijn bureaustoel. Ik was de kabels zat en zocht dus een goede draadloze headset met goed geluid voor gaming. Surround sound klonk ook heel interessant voor me aangezien ik een enthousiast gamer ben. Na wat reviews te hebben gelezen/gekeken kwam ik uit op de Corsair Vengeance 2000.

Overview
In de doos zitten de volgende dingen:
- Headset
- USB dongle
- Verlengkabel voor de dongle (1.5m)
- Oplaadkabel (1.5m; USB)
- Standaard boekjes: Quick Start, Veiligheid & Garantie

Hier een aantal foto's van de doos, headset en software van Corsair.
Doos

De headset zelf

Screenshot van de software die erbij zit

Geluidskwaliteit & Draadloos
Het eerste wat mij opviel is dat het geluid en de microfoon heel goed zijn voor een draadloze headset (heb wel eens anders meegemaakt). Ik hoor geen suis, kraak of wat dan ook, en bij mij thuis heb ik toch nog zo'n 8 meter bereik ondanks de vele muren. Je kan gewoon rond gaan lopen in huis terwijl je nog prima muziek hoort of in 7.1 Surround Sound de kogels rond je oren hoort vliegen.
De draadloze ontvanger incl. verlengkabel

Draagcomfort & Batterijduur
Ik heb in de meivakantie de headset uitbundig getest, en de beloofde batterijduur van 10-12 uur klopt best goed. Als ik veelal muziek heb geluisterd ging hij langer dan dat mee: ongeveer 14-15 uur, wat ik toch wel behoorlijk netjes vind. Het draadcomfort is ook prima, aangezien ik geen last heb gehad van zere oren o.i.d. doordat de headset bijvoorbeeld teveel op je oren drukt. De memory foam die in de hoofdband en oorschelpen zit is een fijne toevoeging, aangezien de headset snel en goed naar de hoofd vormt.
Tijdens het gamen gaat de batterij rond de 10 uur mee met mij, en dat is terwijl ik hem voor driekwart van de tijd op 7.1 surround sound heb staan.

Opmerkingen & Verbeterpunten/Tips
Er zijn wel een aantal dingen die ik jammer vind, en die ik graag verbeterd zou willen zien:
  • Ik zou wat meer waarschuwingen/meldingen willen hebben, bijvoorbeeld als het bereik zwakker wordt* of als je de headset uitzet;
  • De software is een beetje mager, een batterijstatus indicator zou makkelijk toegevoegd kunnen worden bijvoorbeeld.
Als deze dingen verbeterd/toegevoegd zouden worden zou deze headset absoluut een 10 krijgen van mij, ik ben zeer maar dan ook echt zeer tevreden met deze headset en zou hem bij iedereen aan willen bevelen.

Heb jij ook een Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1 Gaming Headset?

Je weet dat er een nieuwe versie van deze koptelefoon is ala de V2100?
Zie ook http://www.corsair.com/en...eless-gaming-headset.html . Momenteel nog niet leverbaar in Nederland, maar persoonlijk had ik de V2000 even links laten liggen als ik jou was. Ik snap dat dit mosterd na de maaltijd is.

Wat betreft je review zou ik graag wat meer inhoudelijke tekst zien en een aantal foto's. Zo ben ik nieuwsgierig wat je zoal kan in de software en of de koptelefoon bijvoorbeeld juist overdreven bass weergave heeft of dat je het juist in balans vind etc... :)
Toen ik deze headset kocht aan het begin van dit jaar was er nog niks bekend over een V2100...
Verder ga ik niets meer specifiek aan de review toevoegen, aangezien het een oude is.

Je kan teouwens per niveau de sterkte van het geluid instellen, dus van zowel hoge en lage tonen en dus ook bass.
Ik ben een brildrager en nu vroeg ik mij af of deze headset fijn zal zitten tijdens het dragen van een bril?
Ik heb geen idee! :P
Heb zelf geen bril, dus kan daar helaas geen antwoord op geven...

De headset zit wel op/om je oren, dus ik heb het gevoel dat het niet 100% comfortabel zit...