Medion Akoya Medion Akoya P5374E Review

PeacekeeperNL 5 november 2013, 729 views

Medion Akoya Medion Akoya P5374E

Pluspunten

• Snel
  • Niet te duur
  • SSD
  • 1.5TB HDD

Minpunten

• Geen standaard formaat behuizing
  • Koeling
  • Maar 64GB SSD

Features Score: 4
Ik heb de MEDION AKOYA P5374E nu een jaar in mijn bezit. Sinds ik op Windows 8 was overgestapt heel veel problemen mee gehad. Recent in een week tijd 5 keer opnieuw moeten installeren. Daarna maar terug naar Windows 7 gegaan, maar dit had de problemen niet verholpen. Nu inmiddels begonnen met het opnieuw installeren nadat ik de hardeschijven volledig heb geformatteerd, dat er niks van het oude systeem over is gebleven en alles getest.

Verder werkte het systeem voorheen zeer goed en vlot. Erg prettig ermee werken. Helaas is de kast geen normaal formaat systeemkast maar net een slag kleiner. Ik heb nieuwe koeling voor mijn CPU geplaatst, maar hierdoor kan de kast zelf niet meer dicht. Dat vind ik wel enigszins bedroevend.

De reden voor het installeren van nieuwe koeling is, omdat de andere CPU koeling niet suficient was. Temperaturen in de kast liepen hoog op, wat de prestaties be´nvloedde.

Met nieuwe koeling werkt het een stuk beter.

Ik laat nog weten zodra de pc weer opnieuw is ge´nstalleerd en geheel functioneel is.

Verder is de SSD niet de snelste, maar is wel 2-3x sneller dan de gewone HDD. (SSD: 220MB/s vs HDD: 75MB/s (min)/115MB/s (piek))

(Sorry voor eventuele typfouten, heb een gebroken hand waardoor ik niet gemakkelijk typ)

Heb jij ook een Medion Akoya Medion Akoya P5374E?

PC opnieuw ge´nstalleerd met Win7, problemen zijn nu verholpen. PC doet (grotendeels) weer wat hij hoort te doen.