Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset Review

Uberdude 3 november 2013, 2.066 views

Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

Pluspunten

• comfortabel

Minpunten

• slechte microfoon
  • microfoon stop er af en toe gewoon mee

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
gister ter vervanging van mijn creative sound soudblaster tactic 3d alpha deze g430 gekocht en ik ben er niet over te spreken als een koptelefoon die mij 80 euro heeft gekost.
de 7.1 surround is wel oke maar digitaal.
de mic is echt waardeloos en lijkt wel als of hij uit een set goedkope telefoon oortjes komt en dan is er ook nog het probleem dat de mic zichzelf steeds uitschakeld. ik heb op google opgezocht of ik de enige was en tot mijn verbazing kwam ik dit topic op het logitec forum tegen http://forums.logitech.co...ng-mic-sound/td-p/1033609
deze koptelefoon presteert nog slechter dan een koptelefoon van 35 euro.
Geen aanrader voor men die graag op Skype/teamspeak zit !

• creative sounblaster tactic alpha 3d

Heb jij ook een Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset?

ik denk dat je hier te maken hebt met een DOA oid want k heb deze koptelefoon nu een maand of 3 en ben er zeer tevreden mee. Ook met skype heb ik totaal geen problemen en het geluid wat er uitkomt is prima. Krijg eerder de opmerking dat ik juist erg goed te verstaan ben.

dat van je 7.1 geluid kan ik in komen daar wordt ik ook niet echt blij van, maar dat kun je verwachten van een koptelefoon met een usb geluidskaartje ervoor. Het geluid in game is dan nog ok, maar jammer dat je skype gesprek erg blikkerig klinkt.

dus je opmerking geen aanrader lijkt me dan ook niet terecht

Heb je de drivers/software wel goed ingesteld?

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 4 november 2013 12:53]

Er valt op het gebied van microfoon instellingen niks te doen aan dit probleem, ik heb zowel in Skype, teamspeak en Windows zelf met de drivers getweakt zonder enig verschil. Ik heb het oude usb verloop stuk van de creatieve gebruikt en dat maakt zeeŽn van verschil. Vanuit mijn oog punt heeft logitec op deze comfortabele hoofdtelefoon zeer bezuinigt op het usb verloop stuk.
De meeste 7.1 headsets zijn digitaal 7.1, ik weet van maar 1 headset dat hij niet digitaal 7.1 is de razer tiamant 7.1 elite.

Zeker in de prijsklasse 80 euro heb je geen true 7.1 (de eerder genoemde razer kost 200 dollar)

Het blikkerige geluid in skype ligt aan je instellingen/drivers of je headset is kappot, ik heb ook een g430 en heb extreem goed geluid in skype en teamspeak.

Ik zou eens kijken of je headset niet gewoon defect is of het usb geluidskaartje deffect is.
Re: G430 fading mic sound
Options

‎10-17-2013 01:48 PM

Hello I found the solution, you just have to go into the control panel / hardware and sound / sound and a window opens go to recording and dual clicker on Logitech G430 and go to advanced statistics and set channel 1 16bit 22050 Hz Quality AM. Sorry for my bad English but I hope it has help you :smileyhappy: bye
Bedankt voor de info, maar niet echt een review waar ik iets aan heb...