Samsung Galaxy S4 16GB Wit Review

PeacekeeperNL 2 november 2013, 1.152 views

Samsung Galaxy S4 16GB Wit

Pluspunten

• Beeld
  • Gebruiksgemak
  • Batterijduur
  • Betrouwbaarheid/Stabiliteit

Minpunten

• Design

Ik heb het toestel nu enkele maanden. Het toestel werkt erg prettig.

Ik vind het jammer dat de back cover van plastic is gemaakt, maar daar zie ik met de Otterbox Commuter toch weinig van.

Het toestel crasht bij mij nooit, althans, is me nog nooit overkomen.

Foto's vind ik van acceptabele kwaliteit, maar daar blijft het ook bij. Soms vind ik de foto's onscherp als ik ze ook maar een beetje inzoom edit:(als ik de foto reeds gemaakt heb, dus niet mbt digitale zoom.)/edit . Scherpstellen doet hij ook niet altijd even goed.

Het toestel vind ik erg aan de prijs, althans toen ik hem kocht. Voor een high-end toestel is de prijs redelijk. Zeker gezien de pricewatch op dit moment.

Het bereik is prima, 4G werkt in de Randstad ook voortreffelijk, niks over te klagen.

Het scherm is fullHD en heel erg mooi. Kleuren zien er goed uit, lichtste stand in volle zon nog goed te zien. 's Nachts is de donkerste stand echter nog een tikkeltje te fel voor mij. Jammer dat dat niet minder kon. Desondanks volle punten, want ik mag hier niet over klagen, vind ik.

Accu gaat in het begin net 24 uur mee, nu inmiddels 48 uur. Ik laat het toestel altijd helemaal leeglopen voor ik de batterij oplaad. Derhalve heb ik 2 batterijen. Verder heb ik standaard alleen GPRS aanstaan, en alleen wanneer nodig wifi of 3G. 4G niet echt nodig, maar in mijn woongebied i.c.m. provider nog niet beschikbaar.

Qua gebruiksgemak prima, Android met Samsungs TouchWiz.

Het design is best strak, alleen jammer dat er zoveel plastic behuizing zit. Ook een strip met aluminium look is toch wat jammer dat het geen echt aluminium is.

• OtterBox Commuter case
  • Samsung 32GB Class 10 geheugenkaart

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 16GB Wit?

Reviews door de redactie

"Soms vind ik de foto's onscherp als ik ze ook maar een beetje inzoom"
Je zoomt ook niet in, je cropped het plaatje wat je al hebt. Dus je maakt stapjes van 13mp naar 10mp, naar 7mp (ong.), het is digitaal zoomen, oftewel, het is geen zoomen.
Ik bedoel zoomen als de foto al is gemaakt. Ik zal dat even in de review verduidelijken.
Dat is nog steeds exact hetzelfde als digitaal zoomen, dat ís niet zoomen, dat is de foto verkleinen.
Als ik exact hetzelfde doe met foto's van mijn digitale spiegelreflex, zijn de foto's ook maar een beetje ingezoomd en nog haarscherp, bij de s4 is dat ook zo.
Dat zijn mijn bevindingen, mijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn, daarom is dit mijn review. Deze discussie is nu over.
Nee, dit is geen mening, dit is logisch nadenken. Je maakt een foto op 13mp, en als je dit inzoomt vergroot je gewoon de pixels, natuurlijk wordt ie dan onscherp, dat gebeurt ook bij je spiegelreflex, alleen heeft die waarschijnlijk meer megapixels, dus kan je een stukje verder inzoomen voordat het echt onscherp wordt.
Gaat het toestel nu langer of korter mee naar mate je hem langer gebruikt?
De batterij gaat nu gemiddeld een dag tot anderhalf dag mee, afhankelijk van het gebruik.
Er is een inzink periode geweest waarin de accu maar een halve dag tops mee ging, terwijl hij met hetzelfde gebruik voorheen anderhalf dag meeging.