Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Review

LeNNy 19 april 2005, 539 views

Asus A8N-SLI

Pluspunten

• Compleet geleverd met alle benodigde kabels, Snel, Stabiel en uitbreidbaar

Minpunten

• (*Update => Zie tekst)
  • Geen (lees: te weinig) BIOS updates, niet fatsoenlijk kunnen booten van S-ATA RAID-0 Array.

Layout Score: 3
Bijna Alles On-board wat ik nodig heb. Helemaal up-to-date met nieuwe I/O mogelijkheden zoasl: PCI-Express / SLI / S-ATA II, 10poort USB 2.0 / Firewire enz.

Werking van het bord is echt goed. Super stabiel en lekker snel. Nog nooit zo snel Windows geinstalleerd. Dat het geheel stabiel draait zal mede komen doordat ik mij geheel aan de door ASUS aangegeven compatible componenten heb gehouden. Denk hierbij aan Minimaal wattage voeding, ASUS videokaart en Corsair (ValueSelect) memory.

Voor dit bord komen nagenoeg geen nieuwe BIOS'en uit, in tegenstelling tot de Deluxe versie. De PCI Lock werkt ook nog steeds niet en ASUS geeft hier geen gehoor aan ondanks dat ik er al melding van heb gemaakt.

*Update*
Sinds een week is de nieuwe 1004 BIOS uitwaarin de PCI-Lock wel werkt, inclusief een 1005.xxx beta BIOS. Da's dan een verbetering. Om die reden heb ik het punt "Ondersteuning Fabrikant" verhoogd van "Zeer Slecht" naar "Slecht". Het punt blijft dat de nieuwste BIOS'en steeds voor de Deluxe versie komt.

Ikkreeg het niet voor elkaar fatsoenlijk te booten van de S-ATA Raid-0 array. Dit komt doordat de 3e drive als boot drive wordt doorgeven aan Windows ipv. de array. Nu moet ik de System partitie op de single drive zetten en de boot partitie op de array. Nu is dat niet zo erg, maar wel krom.

Heb jij ook een Asus A8N-SLI?