Corsair Vengeance 1500 Review

Zigros 18 september 2013, 766 views

Corsair Vengeance 1500

Pluspunten

• Comfortabel
  • goede geluidskwaliteit
  • heldere microfoon
  • robuust, praktisch
  • mooie uitgebreide driver

Minpunten

• zware console die over je kleren schuift
  • zoemgeluidje bij aanraking microfoon

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Beste Allemaal,

Als tiener-gamer ben ik over het algemeen voorzichtig met hardware kopen omdat ik altijd een goede bang-for-the-buck wil hebben. Ik was op zoek naar een robuuste, comfortabele en vooral ook goed klinkende gaming headset. Deze zou vooral gebruikt worden als FPS-gaming headset en lange (4 uur lang durende) skype gesprekken.

Na wat advies van een vriend een hoop reviews bekeken en gelezen en uiteindelijk toch besloten deze headset te kopen. Op het eerste gezicht viel mijn mond open van de afwerking die corsair heeft gedaan op deze headset.

Het design van deze headset is naar mijn mening geweldig. De buitenkant ziet er uit als een mix tussen metaal en plastic en voelt daardoor zeer robuust aan. Ook de ear-cups zijn goed vormgegeven met zacht memory-foam in de kussentjes. Tegelijkertijd zijn deze cups groot en vallen heel mooi om mijn oren.

De geluidskwaliteit van deze headset is zeker goed voor waar hij voor bedoeld is. Ik heb bewust gekozen voor een USB-interface omdat mijn machine geen analoge 7.1 surround aanbied. de grote 5cm speakers zijn er zeker in geslaagd een goede digitale surround te leveren.

Ook de microfoon kan ik weinig negatieve dingen zeggen. De opnamekwaliteit is zeer goed en ook tijdens skype heel helder. het enige minpuntje dat ik kan ontdekken aan de microfoon, is het statische buzz-geluidje dat je hoort als je de microfoon aanraakt als je hem gebruikt.

In gebruik is deze headset ook zeer prettig. hangt heel comfortabel op je hoofd en als je hem aan je nek wilt hangen klappen de cups opzij waardoor deze je kin niet blokkeren en je je hoofd vrij kan bewegen. De volume controller en microfoon demper is in gebruik heel praktisch als hij gebruikt wordt bij een computer of laptop waar geen dedicated volume controls zijn op het toetsenbord. in de praktijk gebruikt ik het alleen bij surround films kijken als ik op een afstand van mijn computer zit. deze controller hoor je wel langs je kleren "schuren" als hij omlaag hangt. ik heb hem dan ook op mijn bureau gelegd.

Van de website moet je een driver downloaden om de volledige equalizer en surround setup te doen. deze is mooi vormgegeven en uitgebreid.

Al met al een zeer goede headset voor de prijs (toendertijd 70 euro) en doet wat er gezegd wordt door corsair!

Dit is mijn eerste review,

opbouwende kritiek gewenst :)

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1500?

Beste Zigros,

Kan jij mij (of iemand anders) vertellen wat het verschil is tussen deze headset en de Vengenace 1500 V2? Enige verschil dat ik zo snel opmerk zijn het aantal winkels waar de V2 wordt verkocht (veel meer, nieuwer model), kleur (donkerder), controller, prijs (10 euro minder) en de eerste prijsvermelding van vrijdag 13 september 2013 (2 jaar ouder):

pricewatch: Corsair Vengeance 1500 V2

Beide koptelefoons hebben toch precies hetzelfde surround-sound (7.1) en produceren precies dezelfde geluidskwaliteit? Mijn eigen Zalman-koptelefoon is overleden en ik zoek een mooi model waarmee ik games, muziek en movies kan beluisteren.
Beste Keesje_NL,

Er is wel degelijk een verschil tussen de Vengeance 1500 en de 1500 V2. Bij de eerste oplage (het model dat ik bezit), had de grote broer van de 1500, de draadloze 2000, betere drivers simpelweg omdat het meer high-end was. Corsair heeft in de nieuwe generatie ervoor gekozen om dezelfde hogere kwaliteit speakers die in de 2000 zaten te implementeren in de 1500 V2. Ik heb zelf de verschillen nog niet kunnen ervaren maar aan reacties te zien van een aantal youtubers zit er zeker een groot verschil in! Kijk even op het kanaal van Linustechtips over deze headsets.

Veel plezier met je aankoop, ik heb er tot op vandaag nog steeds veel plezier van!
Bedankt voor de informatie. 'V2' suggereert natuurlijk al dat het hier gaat om een 'versie 2'. Op de officiŽle site van Corsair is er echter geen verschil in specificaties (Contents and Specifications) te zien:

Alleen staat '7.1' wat duidelijker in de naam verwerkt en heeft de V2 een 'internet-connectie'. Enige reden om voor de oudere versie te gaan, was omdat ik deze er mooier uit vind zien. Dan ga ik toch liever voor de iets minder mooie V2, die beter beschikbaar is en 10 euro (!) goedkoper is dan zijn voorganger. Ik ga de headset binnenkort bestellen, nogmaals dank!
Het zoemende geluid komt ook naar voor tijdens het spreken?
Kan het gezoem misschien veroorzaakt worden door dat je PC of Laptop niet geaard is?
Dit zou voor mij anders wel een afknapper zijn.
Verder prima review!
Het zoemende geluid komt alleen naar voren bij het aanraken van het metalen uiteinde van de microfoon. Zelfs dit gebeurt bij mij niet meer en ik vermoed dat het een deel met software te maken heeft. Volgens mij is mijn pc geaard en de usb poort is powered.
Ook moet je even kijken dat je de de goede versie hebt, afgelopen week is er een nieuwe versie gekomen die dezelfde naam draagt.

Thanks voor je feedback ;)

[Reactie gewijzigd door Zigros op 2 januari 2014 18:18]