Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers Review

arnokleine 14 september 2013, laatste update op 25 september 2013, 2.410 views

Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers

Pluspunten

• Veel aansluit mogelijkheden.
  • Gemaakt van goed materiaal en mooi design.
  • Het updaten gaat vlekkenloos.

Minpunten

• De locatie van de speakers heeft veel effect op het geluid.
  • Het geluid loopt een beetje achter, ook bij bekabeld geluid waardoor games spelen niet goed werkt via deze speakers.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Philips Fidelio A9

Ik wil graag Tweakers en Philips bedanken voor deze geweldige set speakers.
De speakers bevallen erg goed en ik ga er in deze review wat uitgebreider op in.

Aansluitmogelijkheden.

Aan aansluitmogelijkheden heb je niet te kort met de Fidelio serie.
De A9 beschikt namelijk over 2 digitale aansluitingen, een coaxiaal en een optische uitgang. Een mp3 3,5mm jack ingang en een tulp-stekker aux ingang.
Je kunt van ingang wisselen doodmiddel van 3 knoppen aan de zijkant van de speaker of via de Airstudio(+) app, die beschikbaar is voor Android en het Ios platform.

De Airstudio(+) app.

Ik kreeg deze week via tweakers te horen dat Philips een nieuwe app uit zou brengen. Die ik gelijk gedownload heb nadat die beschikbaar was gekomen in de Google Playstore. Ik had geen problemen met de vorige app, wat voor veel gebruikers rondom het internet wel het geval was. Alleen de snelheid viel me een beetje tegen, vooral wanneer je een nummer selecteert, dan duurt het wel 4 tot 6 seconden. Maar met de nieuwe app is dat een stukje korter geworden en is de interface van de app ook allemaal net wat vloeiender geworden.
De functies van de app zijn wel het zelfde gebleven. Door middel van de app zijn geluids-bronnen te selecteren.
Je kunt kiezen tussen de fysieke ingangen, maar ook diensten Spotify, Deezer, Juke
En TuneIn radio. Er zit ook een media player in de app waarmee je muziek vanaf een computer of je eigen apparaat kunt streamen. Het is jammergenoeg niet mogelijk om het geluid van youtube dat je op je apparaat afspeelt, niet op de speakers kunt laten afspelen.

Audio.

Ik heb de speakers het meest gebruikt om muziek mee te luisteren. De kwaliteit van het geluid is heel goed. Het grootste nadeel dat ik tegen ben gekomen is met het gamen en tv/films kijken. Dat komt omdat er enkele milliseconden vertraging zit tussen de geluidsbron en de speakers, met welke ingangsbron ze ook worden aangesloten.
Een shooter spelen is bijvoorbeeld bijna onmogelijk.

Conclusie en mening

De prijs-kwaliteits verhouding is niet slecht vergeleken met andere speakers met dezelfde geluidskwaliteit. De nieuwe app in samenwerking met deze speaker-set is goed geschikt voor hoge kwaliteit muziek luisteren maar minder geschikt voor gamen en voor sommige mensen is het tv kijken ook niet erg fijn door de kleine vertraging.

Bedankt voor deze kans voor het schrijven van een review.

Heb jij ook een Philips Fidelio A9 draadloze HiFi-luidsprekers?

Hmm dus in combinatie met andere speakers heb je dus ook een probleem?
Of komt het door de software. Dus als alle output vanuit die software wordt gedaan heeft alles dezelfde vertraging?
Ben zelf op zoek naar wifispeaker in combi met mijn huidige speakers/versterker.
De radio die ik voor dat ik deze speakers kreeg, had zo wijnig vertraging dat het niet merkbaar was.
Maar als ik met deze speakers een film kijk zie ik eerst de monden bewegen en dan hoor je pas de stemmen. Het zelfde geld voor gamen, eerst zie je bijvoorbeeld een gun schieten en daarna hoor je het pas.

Ik raad het niet aan deze speakers te gebruiken in combinatie met andere speakers, tenzij ze dezelfde vertraging hebben.
Anders krijg je zoals ik nu heb, namelijk alles 2 keer een soort van echo.

Het ligt ook niet aan de software.
Je kunt namelijk alleen gamen als de speakers bedraad zijn aangesloten.
En ook niet aan de hardware van mn laptop want daar zit met andere speakers ook geen vertraging in.

[Reactie gewijzigd door arnokleine op 30 september 2013 19:09]

Gefeliciteerd met je speakers. Ik had ze zelf ook graag gekregen en ben er benieuwd naar geworden.

Je taalgebruik is tenenkrommend en ook inhoudelijk vind ik het mager. Gooi er alsjeblieft een spellingscontrole over zodat je geen woorden als 'zijkand' of 'selecteerd' opschrijft.

Wat betreft de review is m.i. je meest waardevolle mededeling dat door de vertraging deze speakers niet geschikt zijn voor de TV of om te gamen. Daardoor zullen ze al snel afvallen voor veel mensen.
Bedenkt voor het reageren en sorry voor de spelling. Ik heb dyslectie, maar ik zal er even een spellings controle overheen gooien.
Goede review ik zat nog te twijfelen over het kopen van wifi speakers. maar ik wou ze dan ook zeker wel gaan gebruiken voor gamen, maar dat gaat hem dus niet worden. toch maar kijken naar gewoon bekabelde speakers.