Corsair Vengeance 1500 Review

pkopf 2 september 2013, 414 views

Corsair Vengeance 1500

Pluspunten

• Goede microfoon
  • Goed geluid bij gaming
  • Prima comfort

Minpunten

• Prijs (gekocht voor 85euro bij Dixons te Drachten)
  • Microfoon is niet heel flexibel (kan alleen omhoog of omlaag, niet gebogen of van de headset verwijderd worden).

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Sinds de aanschaf van Diablo3 ruim een jaar geleden, ben ik al opzoek naar een goede headset voor de Steam voicechat tijdens multiplayergames. Tot voor kort heb ik altijd met een standaard Logitec Skype setje gegamed. Iets wat me heel lang heeft tegengehouden, is de prijs van 'goede' headsets. Headsets die een beetje goed uit de reviews komen, zitten bijna allemaal rond de 70 - 100 euro. Best bijzonder dat er geen 'middenklasse' is, tussen de 30 en 60 euro.
Ik heb lang getwijfeld tussen deze en de G35, wat zo'n beetje de standaard voor gamingheadsets lijkt te zijn. Ik vond hem echter erg grof eruit zien. De Corsair Vengeance ziet er strak uit, in mijn ogen een stuk minder grof dan de concurrent.
Wel is het nog steeds een bakbeest, helemaal als je van een simpel koptelefoontje komt. Het draagcomfort is prima, de oorschelpen vallen goed om mijn oren. Hierbij moet ik er wel bij zeggen dat ik geen hele intensieve gamer ben, ik zit eigenlijk nooit langer dan 2 uur te gamen. Het geluid is helder, via de software is nog een hoop in te stellen qua surround sound. Ook is er iets van een equaliser, maar het mag geen naam hebben vind ik.
Kort en goed: een prima gamingheadset - doet wat hij moet doen en ziet er ook nog eens goed uit (als is dat natuurlijk persoonsafhankelijk).

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1500?

Logitech heeft een aantal middenklassers volgens mij.
Dan heb ik misschien niet goed gekeken. Ik heb voornamelijk naar reviews gekeken hier (Tweakers, Hardware.info, Tomshardware). Daar komen eigenlijk steeds dezelfde headsets terug. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een headset uit het wat hogere segment.