Specificaties Quad core @ 3,4GHz-3,8GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i5-4670K Boxed Review

Djesse8999 15 augustus 2013, laatste update op 8 april 2014, 9.958 views

Intel Core i5-4670K Boxed

Pluspunten

• Snel
  • Warmte (i.c.m. Mugen 3)
  • Overclockt zichzelf
  • Stabiel
  • redelijk goede iGPU

Minpunten

• Weinig verander tegenover socket 1155

Ik ging een game pc bouwen en had en processor nodig, Mijn eisen waren:
-Overclockbaar (voor futureproof)
-Snel
-Stabiel (Ik zet de pc niet vaak uit maar laat deze meestal op hibernate staan)
-Goed voor gaming

Toen kwam ik (Dankzij de medetweakers) uit op deze ik heb de processor al een paar weken en heb besloten er een review over te schrijfen.

Over de Processor

De Intel core i5 4670K is een cpu van intel gemaakt voor socket 1150 momenteel is deze processor op ongeveer 200 euro geprijst.

De processor heeft een standaard kloksnelheid van 3.4Ghz en kan zichzelf naar 3.8Ghz overclocken.

K processor?

Dit een K versie van een processor dat betekend dat je hem kan overclocken.

K processor = Unlocked, Je kan dus de processor overclocken.
Sprocessor = Zelfde als een gewone maar dan met meer powersaving opties.
T processor = hebben minder vermogen dan de niet T versie, Maar draaien wel koeler, Hierdoor zijn ze geshikt voor een HTPC of andere pc's waar hitte een probleem vormt.
P processor = Processor zonder iGPU (Interne GPU) hierdoor heb je een videokaart nodig want de interne video kaart van de processor is uitgeschakeld.
X processor= Extreme edition, top of the line. Ook deze processors kan je overclocken.

Waarom i5?

Ik heb gekozen voor een i5 omdat een i7 voor gaming niet word aangeraden en omdat de K versie overclockbaar is.

Overclokcresultaten

Ik heb de processor nog niet overgeclockt, Wel kan de processor zichzelf naar 3.80 ghz overclocken dit is voor als je aan het gamen bent of voor als de extra performance nodig is. (Ik heb hem niet hoger dan 3.54 ghz zien gaan, Dit was met mirrors edge op hoogst met physx op processor)

testresultaten

4M = 50sec
8M = 1Min 51sec
16M = 4min 6sec
32M = 9min 13sec

Wat willen jullie nog meer zien?

Warmte

Ik heb de stock koeler nooit erop gehad maar deze gelijk door de schyte mugen 3 pcghe vervangen, Hierdoor blijft deze op idle rond de 30 graden en onder load heb ik hem nog nooit boven de 60 zien gaan.

Stabiliteit

Toen ik mijn pc klaar had ging ik een hele dag lang (24 uur) Prime95 en Furmark draaien, 24 uur later werkte het nog prima, De processor is dus stabiel onder load gedurende een lange tijd.

Voor iemand die een high end gamesysteem wil bouwen en toch de mogelijk wil houden om te overclocken is deze procesoor ideaal, Ook blijft deze (met een goede koeling) lekker koel.

Heb jij ook een Intel Core i5-4670K Boxed?

Waarom zou een i7 niet voor gaming worden aangeraden?
Hoe sneller hoe beter!
Een i7 is een i5 met hyperthreading, Daar maken alleen maar video/foto editing en een paar andere programma's gebruik van. Een i7 is wel 0.1 Ghz hoger geclock maar daar hebben de meeste mensen geen 100 euro voor over.
het is niet zo dat een i7 slechter presteert dan een i5, in gaming is een i7 niet sneller omdat de game niet de extra functies van de i7 benut. heb je het geld ervoor, ga dan voor een i7, gewoon omdat het kan
heb je het geld ervoor, ga dan voor een i7, gewoon omdat het kan
Gewoon omdat het kan is geen reden, Ook al heb je nog 100 euro vrij in je budget hou de i5 gewoon en geef die extra 100 euro uit aan een betere videokaart, grotere hardeschijf/SSD of iets anders.
Dus presteerd hij net zo goed als een i5 in de Meeste games.
I7 geven (vaak) geen betere prestatie's tegenover een i5.
Voor de rest is een i7 wel de "betere" processor
Wel kan de processor zichzelf naar 4.56 ghz???????????

hoe kom je daar bij, dat doet hij echt niet zelf hoor.
de turboboost is 3.8 dus daar clockt hij zich zelf naar toe.
4.5 is misschien wel mogelijk, (bij de ene wel en de andere niet), maar dan heb je ook wel wat meer voltage nodig, en een redelijk moederbord.
en een goede cpu koeler.
Ik bedoelde dat ik hem naar 3.54 heb gekregen, was een typfout. Maximaal kan ie inderdaad 3.80 maar dat heb ik nog niet gezien in game.
de cpu kan zichzelf overclocken tot 3.8ghz maar dat geld enkel voor 1core. als er 2cores benut worden dan kunnen die op 3.7ghz lopen. voor 3 is dat 3.6ghz en voor 4 kan dat 3.5ghz worden.
is deze beter dan de FX-8350? zoek namelijk een futureproof processor voor mijn toekomstige game-pc
ik kan uit ervaring spreken dat deze i5 beter is dan een 8350
ook zijn de features van de intel moederborden zijn naar mijn mening uitgebreider
Bedankt voor de reactie maar heb ondertussen al mijn nieuwe pc met de amd processor :)
Ik ben er voorlopig content van :)
:) draai mijn eigen i5 4670k met Scythe mugen 3 pcgh op 4,8Ghz Boostclock normaal 4.2
word niet warmer dan 45 graden
Netjes, Wat zijn je voltages? Heb je de temperatuur bereikt door Prime 95 te draaien of door gewoon te gamen?
Gewoon Stock Voltage
Temp= BF3 uurtje of 2 lang
Doe maar eens prime 95 uurtje, Dan ligt het waarschijnlijk wel wat hoger.
Ja weet maar zolang het maar stabiel loopt met gamen ben ik wel blij
Heb je gelijk in, Zolang BF3 niet vastloopt of je geen BlueScreen krijgt tijdens het gamen zit je idd wel goed
no da ben ik niet helemaal met je eens
ik had zelf een amd fx 8350 cpu leuk overgeklockt naar 4.5 GHz
gamen met bf4 liep goed dik uurtje gespeelt
en toen deed ik game uit
ff bakkie koffie gezet en toen ff prime95 gedraait pam gelijk bluescreen

dus prime95 benut je cpu toch wel anderser dan je game
wil je 100% zeker zijn dat je een stabiele OVC hebt
daar dan gewoon prime95 ff 2 uurtjes

ps krijg morgen mijn
nieuwe intel core i5 4670K en asus maximus VI gene binnen
eens kijken hoe dat loopt :D

[Reactie gewijzigd door honda24lwd op 23 april 2014 00:30]

ik heb hier en daar gelezen dat je verschillende versie,s hebt van prime 95 en daarbij ook op een Engels top oc forum dat sommigen zeggen het niet meer te gebruiken bij de haswell processoren omdat er te veel verschillende functies elkaar belasten zodat prime je cpu heel snel de 90c zal laten passeren zeer zeker als je wat tegenwoordig 2400mhz 2100 enz die gebruiken allemaal aida ik zelf heb het helemaal niet getroffen met mijn 4670k mijn eerste core is de slechtste word ook het heetst kom niet boven de 4,2ghz verschil van 10graden op 3en4je moet het treffen met je cpu en niet anders asrock z87 extreme4 h80i het mooie is dat op gewoon 3,4 hij tussen de 27c en 60c vol load 100% cpu use met prime kom ik op75graden