Alcatel OT-995 Wit Review

Djesse8999 15 augustus 2013, 153 views

Alcatel OT-995 Wit

Pluspunten

• 4,3 inch scherm
  • Redelijk snelle processor
  • Desing
  • Scherpe camera (5 MP)
  • Kan tegen een stootje

Minpunten

• Gele flitser
  • Video's met maximaal 30 FPS
  • Accuduur (op den duur)

Omdat ik naar de brugklas ging had ik een telefoon nodig, Liefst met groot scherm, Dat was al een paar jaar geleden want ik ga nu naar havo 3 en heb deze telefoon nog steeds.

Wat krijg je?

Als je de telefoon koopt krijg je een klein kartonnen doosje met: De telefoon, Een paar handleidingen en oordopjes, Deze oordopjes zijn niet van super goede kwaliteit, Ze gingen dan ook na 2 weken kapot.

Waarom heb ik deze telefoon gekozen?

Ik heb deze telefoon gekozen omdat ik een telefoon met groot scherm en een redelijke camera wou die niet teveel koste.

Prestaties

De telefoon werkt na bijna 3 jaar nog steeds prima, Er zit een 1.4 Ghz single core in, De telefoon heeft geen last van lag als je je startscherm beweegt of iets dergelijks, Ook zit er 512 MB werkgeheugen in waarvan er maar +/- 290 MB overblijft voor applicaties.

De camera

De camera is een 5 Megapixel camera met een flitser en autofocus, Over de flitser ben ik minder te spreken want die geeft geen wit maar een beetje geelig licht af, Hierdoor worden foto's van witte dingen geel (mits je de flitser aan hebt) als ik dus bijvoorbeeld mijn pc kast (Fractical desing define r4 artic white window) fotografeer dan lijkt deze geel. Overdag zijn de foto's wel dik inorde.

Ook kan je video's opnemen in 720P, Dit is alleen wel met een maximum van 30 FPS waardoor het beeld heel schokkerig lijkt, Ik film daarom altijd op een lagere kwaliteit.

Bouwkwaliteit

De telefoon is van goede kwaliteit, Er zit nog geen krasje of dergelijk op, Dit is wel heel goed na 3 jaar als je bedenkt dat de meeste telefoons met groot scherm al een barst van links naar rechts ofzo hebben, Ook is de telefoon al een paar keer gevallen 2 keer buiten op stenen tegels 1 keer binnen op hout en 1 keer binnen op tapijt, Hierdoor is het scherm niet aangetast.

Accu

Toen ik de telefoon voor het eerst kocht ging de accu best lang mee, Na 3 jaar is dat een stuk minder. Nu moet ik de telefoon om de dag laden, Hiervoor moest dat minder.

Het is een mooie telefoon voor weinig geld die ook nog eens goede foto's kan maken en tegen een stootje kan, Je moet alleen de flister niet gebruiken. Het scherm is lekker groot (4,3 inch) en het touchscreen reageerd goed.

Heb jij ook een Alcatel OT-995 Wit?

Ik heb de zelfde mening over dit toestel, maar er vallen me een paar dingen op aan je review:
- Deze telefoon is nog geen 3 jaar uit *nog niet eens 2jaar* ik heb hem ge-preorderd in maart 2012.
- Ook zal je het in je review moeten hebben over de vele custom ROM's op XDA-Developers wat voor vele een grote plus is.
- Dat de accu minder word heeft elke telefoon, dus zou ik niet als minpunt tellen.
- Ook lees ik nergens dat het opvalt dat het scherm een plastic afwerking heeft ipv Glas (wat opvallend is).

Was een mooie telefoon voor het geld maar inmiddels heb je betere teleoons voor dit geld.
Heb hem besteld in het 1e kwart van de brugklas, Zit nu in de 3e klas dus nog niet eens 2 jaar klopt niet heb hem op zijn minst 2.5 jaar
Daar wist ik verder niks van af, Heb hem geroot en daar houd het op.
Daarom staat er ook op den duur bij.
Dit is mijn 2e smarthphone dus dat is voor mij niet opvallend, Als je al verschillende telefoons hebt gehad met verschillende soorten afwerkingen dan valt het misschien op maar als je nog nooit een telefoon met glazen scherm hebt gehad valt dat niet op.

Ik ga nu de Acer liquid S1 kopen en dat word mijn 3e smarthpone.