Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce3 Ultra chipset - Bekijk alle specificaties

MSI K8N NEO2 Platinum Review

Robin4 9 mei 2005, laatste update op 10 mei 2005, 939 views

MSI K8N NEO2 Platinum

Pluspunten

• Presteerd super
  • Goed bijgeleverde software
  • Goede prijs/prestatie verhouding
  • Goede Support (bios/drivers)
  • 2 LAN poorten
  • Chipset fan is van redelijk goed kwaliteit en maakt niet zoveel tering herrie als de fan van asus en is ook nog in te stellen met core center
  • Lijkt me beter presteren dan de Neo 4 ultra platinum.

Minpunten

• Zeer slechte board lay-out (in mijn ogen)
  • Slechte kwalteit Round cables (zien er erg cheap uit)
  • Weining Round Cables (had er nog wel minimaal 1 erbij gezien van 40 pins)
  • USB2.0 bracket vind ik onhandig en door de kabels ook slordig in je kast
  • Onboard geluidskwaliteit is matig
  • Voltage CPU/MEM kan niet heel hoog
  • AGP
  • Heb steeds last van hickups in games.

Layout Score: 2
In het begin toen dit bord net uitkwam was het niet zo`n geweldig moederbord. Nadat ik in het bios ging, sloeg die vast (freez) en kon ik weer opnieuw opstarten. Je hoort dat er best wel wat problemen met dit moederbord zijn. Want er allemaal van waar is weet ik niet.
Hij doet het momenteel wel goed, hiervoor deed ie het wat slechter. Maar sinds bios 1.5 loopt ie goed. Het bord word compleet geleverd met:

* 1 round floppy kabel
* I/O Shield
* 1 round 40 pins kabel
* Cd-rom met drivers en utils
* Floppy met sata drivers.
* 2 SATA kabels
* USB bracket

Ik vind de kwaliteit van de round kabels erg slecht zoals je die van msi krijgt. Voor 9 euro kan je een veel betere krijgen. Ook krijg je maar 1 40pins kabel wat ik wel erg weining vind. (sommige fabrikanten leveren er meer of 1 meer) Dat USB bracket hadden ze van mij beter mogen weg laten. Hij zit maar met 1 lomp schroefje vast. Ook die kabels ervan zorgen voor zooi in je kast. Je kan beter er nog een USB2.0 kaartje kopen want je bent zo`n slot toch al kwijt en ziet er veel beter uit.

De chipsetcooler is gelukkig nog van een degelijke kwaliteit. Je kan met core center je fannetje langzamer zetten en hierdoor is hij bijna niet te horen en koelt gewoon perfect.

Over de board layout ben ik niet te vreden. De cpu socket zit niet goed geplaatst en zit daardoor veelste veel rechts op het bord. De bovenste SATA poorten hadden beter naast die onderste SATA poorten kunnen houden. De IDE poorten zitten ook teveel op elkaar naast de cpu en de ATX aansluiting, daardoor krijg je een te grote kabelophoping in de kast.

Over de software:

Ik ben erg zeer te spreken over live update 3. Het programma werkt zoals je het verwacht hoe het moet werken. Hij zoekt vanzelf of je drivers of bios moet worden geupdate. En geeft dit zelf aan. Core center is een simpel programmatje waarmee je verschillende instellingen kan veranderden zoals: FSB, voltage cpu/mem, fan snelheden en noem maar op.

Ik vind het moederbord niet super stabiel. (Aangezien ik hiervoor een gigabyte moederbord had 7IXE en die was echt 100% stabiel, geen vasthangers of blauwe schermen) Ik ben van MSI nog nooit zo`n moederbord tegen gekomen.. Overklokken doet het ook best goed.
Het moederbord presteerd heel goed, maar mijn volgende voorkeur gaat liever naar een asus, of gigabyte moederbord.

Heb jij ook een MSI K8N NEO2 Platinum?