Corsair Vengeance 1100 Review

Burtezz 9 augustus 2013, laatste update op 30 april 2014, 224 views

Corsair Vengeance 1100

Pluspunten

• -------
  • Geluid
  • Draagcomfort

Minpunten

• Build

Features Score: 3
30-4-2014 edit: Nu is de andere kant ook al afgebroken. Vorige reparatie ging niet goed. Die heb ik met tape nog bijelkaar kunnen houden. Dit ga ik niet nog eens doen. Nog niet eens een jaar oud! "Build" van positief naar negatief punt verschoven & bouwkwaliteit en afwerking naar slecht (ipv uitstekend). 8)7

19-3-2014 edit: Op een of andere manier is de beugel gebroken... :( Ik heb'm gelijmd.. maar omdat de elasticiteit de headset op mn hoofd zou moeten houden verwacht ik weinig goeds... Hij heeft het goed gedaan voor het halve jaartje...

(Geen high-end review, alleen looks & feels)

BESTELLING EN VERZENDING:
Verzending via Informatique ging uitstekend. 20:15 uur besteld, de volgende dag in huis.

VERPAKKING:
Verpakt in een blister, de beste die ik tot nu toe ken. De verpakking heeft een ingebouwde scheurrand op de achterkant. Zonder schaar/mes kon ik de boel uitpakken.

INHOUD:
Headset (met volume control en mic aan/uit)
3,5" speaker en mic > USB converter
Opbergtasje

FIRST TRY:
De Headset is plug & play (Windows 7). Bij "Playback devices > Headset > Properties" kan je enkele aanpassingen doen.

FIRST IMPRESSION:
Eerste geluidsvragment wat ik afspeelde "Duke Dumont - Need U (100%)" vond ik het geluid wat matig. Alleen de midden frequenties werden helder weergegeven (spraakfrequenties).

Na alle settings aan gezet te hebben (Bass Boost, Headphone Virtualization, Loudness Equalization) klinkt het een stuk beter!.

BUILD:
Voelt stevig/degelijk aan. De kussens voor de speakers zijn dikker dan verwacht. De binnenkant (waar het hoofd zit bij het dragen) is voorzien van een rubber-anti-slip-laag.

NIET GECHECKD:
Spraakhelderheid aan de andere kant van de lijn.
Frequentiebereik.
Levensduur. (lol)

OVERALL:
Goede headset tegen een redelijke (goede) prijs.

Ik had alleen de 2x3,5" naar USB converter niet gehoeven. Dit levert volgens mij alleen extra haken bij het aantrekken van het snoer. Verder is dit gewicht wat extra aan het snoer trekt (nog geen last van gehad trouwens. Dit is persoonlijk. Een ander vind het juist handig, daarom vindt ik dit geen negatief punt.

Heb jij ook een Corsair Vengeance 1100?