Hisoundaudio Wooduo 2 (Rood) Review

tan1415 8 augustus 2013, laatste update op 8 augustus 2013, 773 views

Hisoundaudio Wooduo 2 (Rood)

Pluspunten

• Complete accessoire set
  • Echte subbas
  • Top basweergave
  • Gebalanceerd geluid met GD003
  • Mooie uiterlijk

Minpunten

• Bassheavy
  • Rechte plug
  • Platte kabel
  • Moeilijk aan te schaffen

Hoi,

Wie op zoek is naar de perfecte headphone, lees verder.

De wooduo 2 is de opvolger van de Hisound Popo. Een IEM koptelefoon die deels gemaakt is van aluminium en hout. Met zijn opvallende rode kabel oogt het bijzonder stijlvol. Beetje de look van Beatsaudio.

Geluid:
Daar draait het eigenlijk allemaal om.
De Wooduo heeft een uitstekende basweergave zelfs met subbas. De basweergave is zo goed dat je het kan vergelijken met een goede auto installatie met een echte subwoofer erin. Je kan de subbas letterlijk voelen. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt met een koptelefoon. Daarnaast is het erg snel met een goede strakke 'thump". De Wooduo is in staat om verschillende basgeluiden met autoriteit te weergeven.

Wat de Wooduo echt speciaal maakt zijn de verbeteringen met de midden en hoge tonen in vergelijking met de Popo. Mids is dermate verbeterd dat deze niet wordt ondergesneeuwd door de bas. Scheiding is goed. En hierdoor hoef je niet bang te zijn dan vocalen slecht worden weergegeven.

Een groot probleem voor bassterke koptelefoons is dat de bass en hoge tonen het mid volledig ondersneeuwen. Sommige bedrijven gaan dit zelf accentueren zodat je een sterke v vormige geluid krijgt. Ik kan hier niet tegen. De bas is dan zo dominant dat je een erg wollige/brommerige klank krijgt. (beatsaudio is een voorbeeld net als Sennheiser CX300)

Qua hoge tonen ben ik blij voor de keuzes die Hisoundaudio heeft gemaakt.Ik ben zelf gevoelig voor hogetonen en de sisklanken(sibilance) die hierdoor kan ontstaan. Ten opzicht van de Popo is de excessen van de hoge tonen lichtelijk ingedempt zonder de details en weergave ervan te verminderen. Ik heb geen last van de sisklanken.

Met als resultaat een van de beste IEM voor bassliefhebbers die er op de markt te koop is. Elke muziek met een beat klinkt gewoon geweldig. Je hoort bas wat je met andere koptelefoons niet hoort. Het is zo goed dan ik mijn muziekspeler vol laadde met dance om alles op nieuw te beluisteren. Het was geweldig. Net of je naar nieuwe nummer aan het luisteren ben. Voor een bassheavy koptelefoon is het balans bijna perfect je kan het welhaast gebruiken voor elke muziek genre. Helaas was het voor mij nog geen perfectie. Ik gebruik hiernaast ook de Qjays en deze was zeker met vrouwelijke vocalisten veel beter.

Als je het geluid wil vergelijken met een vrouw...is het een Beyonce/Jlo. Mooie en prachtige vrouw met een dikke strakke lowend.

Maar mijn review eindigt hier niet. Want ik had het overd e perfecte koptelefoon. Een paar maanden later kocht ik de Godap GD003 van Venturecraft. Een versterker en batterij speciaal gemaakt voor de Iphone 3GS.(zie foto) Gelukkig kon ik deze combineren met mijn Ipod Nano 4G.
In beginsel was ik erg teleurgesteld. GD003 is gemaakt om de mid en hoog van de iphone 3gs te accentueren. Nadeel is dat hierdoor de mids en hoog de bas kan ondersneeuwen. Dat gebeurde ook met mijn Qjays. Geluid was goed, totdat ik muziek met een beat ging afspelen. Toen merkte ik dat het geheel wel erg basschuw was geworden. Ik heb dit met venturecraft besproken en kreeg als advies om een zwaardere bas koptelefoon te gebruiken. Dat deed dan ik ook.
Resultaat was gewoon fantastisch. De combinatie van de Venturecraft GD003 en de wooduo 2 creŽrde een geluid wat ik perfect noem. Alles was in balans. Bas, Midden en hoge tonen. Bass bleef even sterk en snel, maar krijgt nu bijval van een versterkte mid en hogetonen. Alles was even krachtig en vol. Al mijn muzikale genres kon ik erop afspelen. Geen enkele moment had ik het gevoel dat ik iets miste. Een vocalist als Adele waar de Wooduo toch problemen mee had, was echt prachtig. Verder zorgde deze combinatie voor een extra dimensie.

Wie kent de stille disco van de parade in Utrecht? Men danst met koptelefoons op.Omstanders horen niks, alleen de dansers horen het muziek.Surrealisitsch. Als je op straat rondloopt luisterend naar muziek met een goede beat, zal de ruimtelijkheid van de Wooduo je verbazen. Net alsof jij op een danceparty ben. Geeft een welhaast onwerkelijk gevoel.Letterlijk Walking thru life with your own soundtrack playing in your head.

Geluid is zo goed dat het zelfs beter is dan het geluid in mijn auto. Alles in perfecte balans. Ruimtelijkheid, sterke beat, goede vocals en natuurlijk perfecte isolatie.

Als je het geluid met een vrouw vergelijkt is de Wooduo 2 in combinatie met de GD003 te vergelijken met Kate Upton. Mooie volle rondingen, maar alles perfect geporportioneerd. En naar mijn mening is dat de perfecte beschrijving van gebalanceerd.

Heb jij ook een Hisoundaudio Wooduo 2 (Rood)?

Goede review qua inhoud! 't is qua leesbaarheid ietwat minder, maar toch een dikke +2! :)
Leuke review! Deze headphones lijken me ook wel wat, waar heb je ze vandaan gehaald? :)
Ik heb het als test set gekregen. Je kan het online via ebay aanschaffen.