Specificaties met audio-aansluiting - Bekijk alle specificaties

CM Storm Pitch Review

Razzah 2 augustus 2013, 730 views

CM Storm Pitch

Pluspunten

• Looks
  • Platte kabel

Minpunten

• Geluids kwaliteit
  • Afwerking
  • Grote opzetstukjes vrij klein

Ik kan een hele lange review schrijven maar ik hou het kort.

Eerste indruk:
De oordopjes zitten in een simpele maar mooie kleine verpakking, met daarop de naam en specs + overige info over de oordopjes

Inhoud:
In de verpakking vinden we uiteraard de oordopjes zelf. hierbij zit nog een opbergtasje en een zakje met de overige opzetstukjes (klein/middel/groot) en een verloop kabeltje van 3,5 jack naar 2x 3,5 jack (mic+audio)

Kwaliteit:
De bouwkwaliteit is voldoende tot goed, ze zien er mooi uit maar ik vind ze toch een beetje goedkoop aanvoelen en her en der is de afwerking niet helemaal perfect. Persoonlijk vind ik de oordopjes ook helemaal niet echt lekker zitten, de grootste opzetstukjes vind ik eigenlijk iets te klein, en bij andere oordopjes heb ik hier eigenlijk nooit last van.

Geluid:
Wat mij betreft heel erg onder de maat, ik heb toevallig ook oordopjes liggen van de action van 4,95 en die klinken exact hetzelfde (misschien zelfs nog iets beter)

Conclusie:
Voor mij een ontzettende telleurstelling, ik had graag de overstap willen maken van headset naar gaming in-ears, maar helaas gaat dat niet lukken met de CM Storm Pitch. Wat mij betreft zijn ze nog geen 10euro waard, voor 20-30 euro kan je veel betere oordopjes krijgen dan deze.

• Sony Xperia S
  • Sony Smart Wireless Headset Pro
  • HTC One X
  • PC

Heb jij ook een CM Storm Pitch?

Beoordeel je het geluid dan op preciezie in spelletjes of op muziek kwaliteit of zo?

De meeste (erg dure ook) gaming headsets klinken voor geen reet voor muziek omdat ze erg gehyped zijn in bepaalde frequentie bereiken om spel geluid duidelijker te maken, niet mooier. Voetstappen opeens naar de voorgrond brengen en zo.

Ja, andere gaming headsets gaan weer voor booming bass om de immersie in de wereld compleet te maken (film effect) maar ook dat is weer een speciaal gebied.

Koptelefoons die geweldig klinken voor muziek zijn eigenlijk nooit gaming headsets, in de vuistregel :).

Dus - begrijp me niet verkeerd, je kan beter goedkope dingetjes kopen als je met in-ears wil gamen lijkt me - wat had je eigenlijk verwacht van _gaming_ in-ears?
Zowel ingame als met muziek klinken ze gewoon echt ver onder de maat.
Verder snap ik je punt dat bepaalde gaming headsets echt op gaming gebasseerd zijn, maar elke fatsoenlijke gaming headset is ook prima te gebruiken voor muziek, tuurlijk klinken ze niet als een Denon koptelefoon van 1000euro, maar ik heb zelf meerdere gaming headsets gehad (creative fatality/Plantronics Gamecom 377/Steelseries Siberia) en daar kan je prima een muziekje mee luisteren of een filmpje mee kijken.

Wat ik ervan verwacht? Nou het ging me vooral om het idee erachter, dus oordopjes met ingebouwde mic en dus mogelijkheid tot aansluiten met 2x 3,5 jack (roze+groen).

PS. ik weet niet of je deze oordopjes zelf al hebt gehoord, maar dan zal je precies snappen wat ik bedoel, ik ben in m'n review zelfs nog behoorlijk mild, want de kwaliteit van het geluid is echt droevig gewoon.
nee, had ze niet geprobeerd. Vandaar dat ik ook zei (of bedoelde eigenlijk) om absoluut _niet_ je review af te kraken, want ik heb er gewoon geen ervaring mee.

Vond het product 'gaming in-ear' alleen zoiets raars dat ik me vroeg wat je er _wel_ van verwachtte :).
kak. aardig wat positieve reviews gelezen, nu een negatieve ;(
nu kan ik niet meer kiezen :P
toch bedankt voor je review, ik ga maar verder kijken naar alternatieven voor deze prijs. tips?
In kwam toevallig ook een review tegen waar ze een 8/10 kregen.
Dan vraag ik me af of de "reviewert" uberhaupt ooit goeie oordopjes/headphones heeft gehad/gehoord.
Ik vind je review nogal uhm laat ik het zo zeggen apart. Naar mijn mening klinken ze geweldig en een stuk beter dan action earbuds, maarja iedereen zijn mening.
Ik zou het niet weten wie weet had ik een slechte batch, of misschien zijn ze na een jaar verbeterd. Ik ben ondertussen weer terug bij een gewone Headset.