Specificaties Shooter, Strategie en management-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Men of War: Assault Squad, PC Review

ettie1990 26 juli 2013, 281 views

Men of War: Assault Squad, PC

Pluspunten

• Diversiteit in de missies
  • Modbaarheid(Veel Mods op www.moddb.com)
  • Uitdagend
  • Moeilijkheidsgraad

Minpunten

• Saaie Singleplayer Campaign
  • Weinig Verschillende Units/Tanks/Canons

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Ik, een fervent tweede wereldoorlog liefhebber, Ben sinds het eerste deel Men of War uit 2009 verslaafd geraakt aan deze franchise. Buiten Men of War Vietnam hebben de ze plank volledig raak geslagen.

Persoonlijk vindt ik dit de beste RTT die als achtergrond WWII heeft.
Je kunt elk poppetje, of tank en Kanon apart aansturen en in groepen.

Bij Men of War AS komt ook tactiek om de hoek kijken zeker als je de moeilijkheidsgraag op minimaal "Normaal" hebt staan.

Op de community op www.moddb.com wordt er regelmatig Mods gemaakt met nieuwe Singeplayer Campaigns tot compleet nieuwe verhaallijnen, voor mij een zeer groot pluspunt.

Ik zie de Men of War Franchise als een ondergewaardeerde RTS die in de schaduw staat van bijv. Company of Heroes.

Persoonlijk vindt ik deze ook makkelijker te spelen als Company of Heroes, en vindt ik het toch iets uitdagender als Company of Heroes, alhoewel ik inmiddels bij Company of Heroes 2 ben afgehaakt, daar ik het eerste deel zeer goed vind.

Dus wil je een RTT spelen die voor mijn gevoel net zo goed speelt als Company of Heroes probeer dan eens de Men of War franchise.

Heb jij ook een Men of War: Assault Squad, PC?

Ik ben het volledig met je eens v.w.b. MoWAS en de gehele franchise (buiten Vietnam om; ook ik heb deze links laten liggen)!
Ooit begonnen met Soldiers: Heroes of World War II om vervolgens verder te gaan met Faces of War, Men of War en dan deze. Al talloze malen de campaigns opnieuw gespeeld, vooral aangevuld met de community campaigns. Het feit dat echt alles op de kaart vernietigd kan worden geeft extra realiteit. De AI is ook dik in orde.
Het enige minpunt van MoWAS (t.o.v. vorige delen) is wat mij betreft de mix van en veel units onder je beheer en micromanagement per individu. In SHOWWII had je echt maar een beperkt aantal mannen waarmee je een missie moest zien rond te spelen. Daarbij zoveel mogelijk gebruik makend van uitrusting van de gesneuvelde vijand (een beetje zoals het oude "Commandos"). (Ik meen in) FoW werd er vervolgens meer de nadruk gelegd op het aanschaffen van units; hoe verder je vorderde hoe beter wapentuig je kon inzetten. Bij MoW en MoWAS gaat het erom belangrijke punten op de kaart in te nemen waarna je sterkere eenheden kan inzetten maar het micromanagement blijft bestaan. Dat laatste is ineens minder interessant want, zolang je de ingenomen doelen vast weet te houden, blijft het aantal missiepunten toenemen waardoor je nieuwe eenheden kan aanschaffen. Het behoud van dat ene antitankgeschut of die sluipschutter met opgedane ervaring(!) is dan eigenlijk niet meer van belang.
Verder een mooi spel!
Eind dit jaar komt trouwens MoWAS uit :)
Verder een mooi spel!
Eind dit jaar komt trouwens MoWAS uit :)
Moet eerlijk bekennen heb Fog of War de voorloper dus van MOW nooit gespeeld

Ben echt pas begonnen met de eerste men of war, ik zag inderdaad dat MOWAS2 dit jaar gaat uitkomen!

Bedankt voor je goede kritieken