Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G500 Review

xTmPizzaMan 11 juli 2013, 476 views

Logitech G500

Pluspunten

• Goed in de hand.
  • Precies.
  • Speed functie.

Minpunten

• Bouwkwaliteit.

Slechte bouwkwaliteit. Ik heb hem nu een jaar en hij begint defecten te tonen. De muisklik wordt niet meer goed geregistreerd, soms als dubbelklik, soms niet en soms wel goed. Drag en drop werkt ook voor geen meter meer. Het schijnt een defect te zijn die veel voorkomt bij deze muis. Aangeraden wordt om met compressie lucht de muis schoon te maken. Dit heb ik gedaan en hij functioneerde 2 weken redelijk. Nu vertoont hij de zelfde kuren. Ik raad mensen aan om 2 tientjes bij te leggen en een andere muis te komen. Mijn G500 beland rechtstreeks in de prullenbak.

Het positieve aan deze muis vind ik dat hij goed in de hand ligt. Je kan instellen hoe zwaar deze muis is. Waardoor het bewegen ook erg fijn wordt. De speedfunctie gebruik ik ook vaak om soms langzaam en soms snel te kunnen scrollen.

Heb jij ook een Logitech G500?

Je hebt hem een jaar. Dat is gewoon een garantie gevalletje dus. Ik heb ook een G500 en heb geen enkel probleem met het ding. Heb er inmiddels 500 uur BF3 mee opzitten.

En voor die 2 tientjes extra, wat voor een muis raadt je dan aan?

[Reactie gewijzigd door immetjes op 11 juli 2013 21:35]

Is gewoon een zeurreview, boos dat hij niet meer kan gamen.

Wat ik wel wil weten, wat bedoel je met zwaarder maken?
Hij ligt erg fijn in de hand. Ik heb nu een G500s omdat ik logitech toch nog een tweede kas geef... G500s is een latere versie van de G500. Mogelijk dat deze muis minder snel slijt..

En voor die 2 tientjes extra, wat voor een muis raadt je dan aan?
Ik snap dat het een garantie geval is. Ik zou de muis alleen niet kopen als je een betrouwbare muis wilt hebben. Meeste muizen die ik heb gehad gingen toch wel 2- 4 jaar mee (ook andere Logitech muizen). Menig review op internet bevestigd het gebrek van de bouwkwaliteit. Dat is de achtergrond van de slechte beoordeling over deze muis.

Ik kan je geen advies geven welke muis je wel moet aanschaffen als je een degelijke muis wilt. Mijn voorkeur is een G500 maar dan stevig en betrouwbaar.

De muis heeft een mogelijkheid om gewichten in te plaatsten waardoor je hem zwaarder kan maken. Dat maakt het bewegen met de muis erg fijn.

[Reactie gewijzigd door xTmPizzaMan op 11 juli 2013 22:25]

Je overdrijft, elk ding dat je koopt gaat wel eens kappot. Je muis is net kapot en nu schrijf je een zeer negatief en gebaseerde review.
Heb zelf ook de G500, ding is super slijt gevoelig! Na 14 maanden heb ik drag/drop en dubbel klike problemen. oftewel mijn linkermuisknop is gaar!

Ik schrik hier wel van, want op het internet staan HEEL veel problemen met de linker muisknop. Logitech verkoopt zijn product dus met in het achterhoofd dat er vrij snel een defect op treed.
Gelukkig 3 jaar garantie bij logitech, dus ik krijg een ander muisje.
Ik had precies hetzelfde. Na anderhalf jaar deed mn linker muisknop het niet meer. De zaak waar ik hem gekocht had gaf me 1 jaar garantie. Uiteindelijk zat er 3 jaar fabrieksgarantie op.

Na een half jaar mn muis kwijt geweest te zijn, heb ik nu een crediet gekregen van 75 op de muis.

En schijnbaar is het nu erg lastig deze muis nog te bestellen voor de zaak waar ik hem eerder gehaald heb. (deze lijn gaat eruit?)

Hopelijk vind ik toch nog een manier om weer aan deze muis te komen. Want hij is wel enorm fijn!
De G500s is de opvolger van de G500. Ik heb de G500s gekocht, omdat deze muis toch erg fijn is. De G500s beloofd verbeteringen... Maar goed, ik heb hem nu een maandje en hij is nog steeds niet stuk. ;)