Specificaties 12,1MP, Full HD filmen, 5x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot G15 Zwart Review

wolffman 3 juli 2013, 811 views

Canon PowerShot G15 Zwart

Pluspunten

• Leuke modus om filmpjes te maken tijdens het fotograferen
  • Stevig gebouwd
  • Zeer scherpe display
  • Stugge modusknop, verspringt niet per ongeluk
  • Batterij gaat erg lang mee

Minpunten

• Focussen duurt lang, het "moment" is dan al voorbij
  • Auto modus kan niet omgaan met beweging, alle bewegende mensen zijn wazig
  • Geen GPS (daar koop je m ook niet voor, wel een gemiste kans)
  • Langzame zoom
  • HDR modus niet geschikt om snel een foto mee te maken, meer voor statief werk bedoeld

Snelheid en automatiek Score: 3
Batterijduur Score: 5
Hier een hele korte review van mij, ik heb de camera inmiddels niet meer maar wou toch even mijn ervaring als leek delen. Dit is dus geen technisch inhoudelijke review maar puur een gebruikers ervaring.

Ik was uit op een hoog kwalitatieve camera die vooral binnen goed te gebruiken was en dus zeer licht gevoelig en die mooie scherpe foto's kan maken, de Sony DSC-HX5 die ik heb maakt er soms een impressionistich waterverf schilderij van..

De reden waarom ik uiteindelijk besloten heb de camara weer te verkopen is het feit dat de automodus niet goed met bewegende mensen kan omgaan en deze foto's per definitie wazige mensen toont. Ook het langzame focussen zorgt er vaak voor dat je te laat bent met de foto.

Heb jij ook een Canon PowerShot G15 Zwart?