TP-Link TL-WN722N Review

matthewk 17 juni 2013, laatste update op 17 juni 2013, 3.674 views

TP-Link TL-WN722N

Pluspunten

• Goed bereik
  • Sterke antenne
  • Voelt stevig aan

Minpunten

Ik ga deze review kort houden.

Ik ben ondertussen bezig met het bouwen van een klein maar fijn mediacenter setje. Het moederbord heeft geen WIFI ondersteuning, en zelfs als dat zo was dan nog zou ik op zoek gaan naar een andere oplossing. Hiervoor was ik op zoek naar een goedkope maar goede oplossing.

Via tweakers kwam ik uit op de TP link WN722N. Deze werd besteld bij Azerty en kwam vandaag (samen met mijn AMD A6 6400k ^^) binnen. Het stickje ziet er best stijlvol uit en de antenne voelt ontzettend stevig aan.

Omdat de rest van mijn build nog niet hier is moest ik het even anders proberen. Dus pakte ik maar de keuken pc, die slecht bereik heeft wegens 3 betonnen muren tussen PC en router.

Voor TP-link met 14 euro sitecom stickje zonder antenne:

Met TP-link

Van 4 naar 18 MBPS, door drie muren heen. Wat een fantastisch ding. Ik lees echter wel dat hij soms ermee ophoudt na vier maanden. Gelukkig hebben we hier in nederland een goede regeling inzake garantie.

Heb jij ook een TP-Link TL-WN722N?

Als je het oppervlakkig vindt dan zoek je toch gewoon ergens anders? Wees blij dat ik als enige review
Ook ik heb er een!

Ik zocht voor mijn Raspberrypi een wifi usb adapter.
Voordat ik TP link aangeschaft had, had ik deze twee wifi usbs aangeschaft:
- Edimax, EW-7811UN
- Tenda N pico.
Voordeel is dat zn beide klein zijn. Edimax kan bepaalde modes niet aan. Maar gelukkig kon Tenda dat weer wel. Met beide usbs kwam ik soms wel in een probleem situatie. En dat is dat mijn verbinding soms spontaan verbrak omdat ik iets te ver zat van mijn wifi modem. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een andere wifi usb die goed bereik had + alle modes ondersteund. Dit was TP link WN722N geworden. Normaal zag ik maar 8 wifi hotspots in mn buurt, met TP link scande ik opeens rond de 25 hotspots. Mijn verbinding is nu ook altijd stabiel. Dus ik ben er zeer zeker tevreden mee!
Vraagje.

Ik heb een vrij recente ultrabook (Samsung NP900X4D), maar met een slechte antenne. Ik heb in mijn kamer, die helemaal aan de andere kant van mijn huis en router staat, heel erg slecht bereik: veel packet loss, regelmatig disconnects, etc. Mijn andere laptops hebben wel bereik. Ik vermoed dat dit komt doordat de andere laptops van plastic zijn gemaakt op de plek van de antenne ipv metaal op mijn nieuwe laptop.

Ik heb mijn wifi kaart geupgrade naar de nieuwste Intel 7260, zonder duidelijke verbetering.

Zou jij mij deze usb wifi kaartje aanraden? Ik wil een stabiele en goede verbinding in mijn kamer.
Zie onderstaande
Ik zit nu ongeveer 20 meter van de router af, met vier betonnen muren en dallen tussenin. Je kan dus zeggen dat ik in hetzelfde schuitje zit, zoniet nog erger. Echter heb ik hier nog steeds formidastisch ontvangst. Dus ja, raad hem aan :)
Mooi, ik heb hem besteld :) Morgen maar kijken hoe goed hij werkt.
Prima review. Niet zeer uitgebreid, maar is dat nodig?
Voor mij persoonlijk was het zeer belangrijk te weten dat het bereik heel goed is door een paar muren.
Dat is veel belangrijker, voor mij, dan een maximale snelheid door de open lucht op 3 meter afstand.

Geen idee of je dit nog leest omdat het een oude review is.
Kun je iets over de levensduur zeggen?
Toch probleempjes zoals oververhitting?
Nog steeds in gebruik, werkt nog steeds ;)
Misschien win je wel een Tweakers prijs voor de langste review. Niet in woorden maar wel in jaren :-)
Dank voor je antwoord.