Specificaties 160GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD1600JB, 160GB Review

PeaceNlove 3 mei 2005, laatste update op 6 mei 2005, 582 views

WD Blue WD1600JB, 160GB

Pluspunten

• Grote cache van 8MB

Minpunten

• Warmteproductie

De schijf werd gelevert in een antistatische zak. Op de schijf zelf staan de master en slave instrucies goed aangegeven en een master/slave opstelling met mijn Maxtor 6Y080P0 ging daardoor ook vlekkeloos. De prestaties van de schijf zijn prima in orde en ik merk weinig verschillen met de Maxtor (beiden hebben ze 8MB cache).
De geluidsproductie is zeer goed. Ik hoor de schijf nauwelijks in vergelijking met de Maxtor, maar die laatste maakt dan ook een behoorlijke bak herrie wanneer die aan het werk is.
De warmteproductie is naar mijn maatstaven te hoog. De schijf hangt onder de schijfkoeler van de Maxtor en zou daardoor wel een beetje moeten profiteren van de luchtstroom langs de bovenkant van de schijf. Momenteel is de schijf zo'n 37 graden.
De prijs tenslotte was erg gunstig, want de schijf was in de aanbieding.

Heb jij ook een WD Blue WD1600JB, 160GB?