Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 2) Review
Heb deze aangeschaft vanwege het, behoorlijk aanwezige,geluid van de stockcooler, en het feit dat de stockcooler geen goed contact meer maakte met de GPU, wat de koelprestaties aanzienlijk verminderde, uiteraard! Het koelvermogen is zeer goed, de temperatuur van de kaart daalt met zo'n 5 à 10 graden. De GPU is bij mij zo'n 47 graden, bij uren gamen ongeveer 57 graden. De geluidsproductie is een verademing tov. "de stofzuiger "die standaard op de kaart zat. Het installeren is een fluitje van een cent, het verwijderen van de stockcooler is lastiger dan het plaatsen van de silencer, maar is heel goed te doen. Het is wel zaak om de schroefjes behoorlijk in de rubbertjes vast te draaien: hoe vaster, hoe koeler. In het...
Pluspunten
Koelprestatie Geluidsproductie Prijs
Minpunten
Eén PCI-slot ben je kwijt
Eindoordeel
Het koelvermogen is zeer goed, de temperatuur van de kaart daalt met zo'n 5 à 10 graden. De GPU is bij mij zo'n 47 graden, bij uren gamen ongeveer 57 graden.
De geluidsproductie is een verademing tov. "de stofzuiger "die standaard op de kaart zat.
Het installeren is een fluitje van een cent, het verwijderen van de stockcooler is lastiger dan het plaatsen van de silencer, maar is heel goed te doen. Het is wel zaak om de schroefjes behoorlijk in de rubbertjes vast te draaien: hoe vaster, hoe koeler. In het montagevoorschrift spreekt men van:"slightly tighten" , maar bij m'n zoon was de koeler enigzins losgetrild met een GPU-temp van 153 tot gevolg. De schroefjes goed vastdraaien dus!
En de prijs is heel aantrekkelijk, ik heb er 19 euro's voor betaald.
Heb jij ook een Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 2)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
kan ik begrijpen, maar je wint er ook wat mee terug, hij blaast de hete lucht de kast uit.
Persoonlijk vindt ik het dan ook geen nadeel, gezien het voordeel wat jer ermee haalt.
voor de rest ben ik het helemaal met je eens
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn