Specificaties 16" (1366x768), 250GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 6920G-6A4G25MN Review

kthuis 27 juni 2008, 1.542 views

Acer Aspire 6920G-6A4G25MN

Pluspunten

• Mooi beeld (1366x768)
  • Leuke extra's
  • Goede desktop vervanger

Minpunten

• Vista

Top laptop, heeft Bluetooth, Vingerafdruk herkenning, Microfoon, Webcam, Touchpad en een heel mooi uiterlijk (Gemstone Blue).
Het Acer logo achterop de laptop gaat branden als je hem aan doet en de touchpad is erg duidelijk en makkelijk te bedienen.
Je krijgt hem in een doos opgestuurd (bij Laptopschop.nl) en Vista installeerd in ongeveer een uurtje en daarna nog een half uur enkele programma's. De laptop voelt stevig aan en hij weegt ongeveer 6kg. Hij lijkt wel tegen een stootje te kunnen, heb hem al een keertje laten vallen (1 meter ofzo).
Ik speel er zelf Guild Wars op en Crysis speelt ook wel redelijk (op Low), maar Cod4 is wel chill om hierop te spelen. Hiermee bedoel ik dat de laptop Call of Duty 4 wel aankan, maar Vista geeft soms allerlei rare berichten tussen het spelen door.
De batterij gaat 2:40 mee als je alleen download of internet browser gebruikt, bij gamen ongeveer 1:10 uur.
Mooi beeld, vooral doordat het een beetje glimt wordt hij extra mooi. Hiermee bedoel ik dat de kwaliteit erg goed is en dat hij snel genoeg ververst om gewoon goed te kunnen gamen. Toetsenbord is net zoals andere laptops die ik heb gehad (oude van Dell), gewoon een beetje dicht op elkaar, maar goed mee te werken. De toetsen slaan goed aan, maar de muisknoppen op de laptop zijn vrij zwaar om in te duwen. De touchpad ziet er cool uit, werkt goed, maar ik gebruik het niet echt vaak.
Office Trial 60 dagen zit erop, dus je hoeft alleen nog een serial van internet te halen om het te gebruiken. Vista is een klein nadeel, omdat hij vaak de vraag geeft of je iets wil toestaan en omdat soms het beeld van een spel even vastloopt, waarna er een popup komt dat een stuurprogramma niet goed werkt. Verder neemt hij als ik alleen Firefox aan heb staat 2GB RAM in, das wel erg veel.
Voor de prijs is deze laptop toppie, mooi, snel en veel opties!

Heb jij ook een Acer Aspire 6920G-6A4G25MN?

Dit doet me een beetje denken aan de reclame van Bol.
zie je de hele tijd zo'n vent iedereen wat aanprijzen met als opmerking "top" en "heb 'm zelf ook" en eind komt dan in beeld ook daarom koopt u bij bol.
Dit is ook meer van top dit en top dat. Nergens wordt gerept over prestaties bij verschillende toepassingen, hoe het zit met stevigheid en gewicht, wat er zoal allemaal in zit, wat je er bij krijgt,etc
De batterijduur is dan net wel meegenomen, maar dat is dan ook het enige.
En wat is mooi beeld, hoe moet ik me dat voorstellen? Net als de toetsenbord. Die is net als de anderen die je gehad hebt zeg je, maar hoe dan? De bezoekers hier weten niet welke laptops je allemaal gehad hebt en weten zeker niet hoe de toetsenborden daarop zijn. Bovendien verschilt dat per laptop.
last but not least en wat zeker de wenkbrauwen doet fronsen: vista bij negatieve eigenschappen. Hoezo? Is dat omdat je er slechte ervaring mee hebt of is dat meer meeloopgedrag omdat vista tot nu toe nog niet echt een goede naam heeft?
Daarnaast zijn er wat tegenstrijdigheden te ontdekken. CoD 4 is chill om hier op te spelen, maar ondertussen is vista wel een negatieve eigenschap. Beetje erg vreemd.
Al met al mag je review wel wat uitgebreider.
Jeetje, wat zou ik daar graag een foto van zien ..... :Y) :Y
Volgens mij moet je maar snel bij T.Net of zo solliciteren. Op deze manier (het ding een paar dagen in huis), zou het wel eens een hele dure hobby kunnen worden.

Als ik jou was zou ik trouwens op zoek gaan naar een boek zoals "Beginselen van Vista, hoe krijg ik het onder de knie". Het klinkt nl. allemaal een beetje als: het is niet ingesteld zo als ik zou willen. Dat soort problemen heb ik ook gehad met: Dos 2.11, Windows 3.1, W98, ME, XP, maar nog niet met Vista, want die heb ik niet :).

Voor de rest til ik niet zo zwaar aan de review als mijn bovenbuurmannen. Je schrijft een "echte"gebruikers review. Wat heb ik meegemaakt, wat vind ik er van. Dus zeer subjectief (is ongelijk aan slecht). De ene meet de andere vertelt, ale die reviews bij elkaar kan toch een leuk totaalplaatje opleveren. Maar ja, dat is maar mijn mening...... 8-) .

6 kg is toch eigenlijk wel een desktop surrogaat, vind je zelf ook niet? Waar komt dat gigantische gewicht vandaan?

Haal ik even van Internet is (zoals je al gemerkt hebt ) Not-Done!!!

Veel succes met je laptop.
Hoe is Vista een negatieve eigenschap van je notebook?
waardeloos onderbouwd! Waarom zou het aan vista liggen? al XP erop gezet en hetzelfde meegemaakt? Nee he?

Problemen met videokaart liggen niet aan vista, maar aan brakke videodrivers. Als het aan vista lag, waarom doet Vista het dan nog nadat hij de beeldschermdrivers heeft moeten resetten?

met Firefox neemt hij 2 GB in? dan doe je echt iets heel fout...mijn asus m51 en acer 5920 lopen op officegebruik op nog geen 700 mb, bij gamen (cod4) op 1,5.

dat vragen om bevestigingen heet "gebuikers account beheer" en dat kan ook gewoon uit hoor!

en...serials trek je niet van het internet. Als je te gierig bent om software aan te schaffen, gebruik dan gratis software als open office
als jij een recensie geeft, waarin jij meerdere dingen beweerd, die gewoon niet kloppen....vind ik het een slechte recensie ja!

Zeker als een recensie ervoor moet zorgen, dat mensen kunnen zien wat er goed/of slecht is aan een product. Dat jij er niet mee om kan gaan, dat is dan een tweede.

Het enige wat ik geleerd heb van jou product review is:

Accuduur
Tijd installatie
Hij is stevig, maar zwaar

De rest kan ik ook uit de specificaties halen. Niet echt best onderbouwd dus!

Wat zou je dan kunnen doen:

Loop stap voor stap door wat er allemaal op de laptop zit en geef daar je mening over.

-Hoe is de webcam
-Hoe klinkt het geluid
-Waarom heb je deze laptop gekocht en bijvoorbeeld geen ASUS
-ect ect

Het mag gewoon allemaal iets meer. Leuk dat je het initiatief neemt, maar als je iets doet, doe het dan ook goed! Als je mede tweakers er dan niks van vinden, neem die kritiek dan ook FATSOENLIJK aan!

Schelden is zoiets goedkoops, en dan zouden wij ons commentaar beter moeten opbouwen? onderbouwen?
Laptop weegt goed 3 kilo in plaats van 6. Heb hem zelf ook gehad. Verder heb ik en anderen denk ik ook niet veel aan deze review.