Lenovo Essential B575e (MAU24MH) Review

WouterS5830i 3 mei 2013, 1.571 views

Lenovo Essential B575e (MAU24MH)

Pluspunten

• erg goed geprijsd
  • over het algemeen stevig apparaat
  • mat scherm
  • fijn toetsenbord

Minpunten

• erg langzaam out-of-the-box
  • achter het toetsenbord is de behuizing erg gemakkelijk in te drukken

Waarom deze lenovo?
Ik had eerst een hp mini, en was op zoek naar een wat grotere laptop. Het ging me er verder niet om dat het een laptop moest zijn met een extra snelle processor of zoiets, ik was gewoon op zoek naar een basis 15 inch laptop.
Zo ben ik bij de lenovo b575e uitgekomen, omdat hij maar ¤300 kost, en ik op andere sites gelezen had dat het een prima laptop is, met een stevige bouw.
Ik heb hem bij 4launch besteld, en had hem meteen de volgende dag in huis.

eerste start
Toen ik het apparaat aanzette, kwam er eerst de set-up van windows 8, en het account aanmaken. Dit alles duurde zo'n 10 minuutjes, en toen was hij gebruiksklaar, en kwam het windows 8 startscherm tevoorschijn.

langzaam
Ik liet hem meteen updaten, maar zelfs toen hij hiermee klaar was, was hij verschrikkelijk langzaam. Na opnieuw opstarten, en een hele reeks programma's en apps niet automatisch te laten opstarten, was hij al wel iets sneller, maar nog steeds erg langzaam. Toen heb ik de 30 dagen proefversie van Norton internet security verwijderd, en er avast op gezet, en dat maakte echt een groot verschil. Opeens liep de laptop als een zonnetje, en werkte hij heel fijn

het toetsenbord
De toetsen op het toetsenbord staan los van elkaar, en je hoeft ze niet hard in te drukken. Naast het toetsenbord zit ook nog een numeriek gedeelte, wat erg handig kan zijn. Het toetsenbord vind ik erg fijn typen, en je kunt best snel doortypen. Ook maakt het toetsenbord erg weinig geluid.

De bouwkwaliteit
De laptop is volledig gemaakt van mat, zwart plastic. Het apparaat voelt erg stevig aan. De meeste plekken van de behuizing en de polssteun geven niet mee als je erop drukt, alleen het midden van het toetsenbord is een beetje in te drukken, en het gedeelte achter het toetsenbord is, vooral als de accu er niet in zit, erg slap. Het scherm klapt vrij gemakkelijk open, en is ook met één hand open te doen, maar toch voelt ook dit redelijk stevig aan.
Het scherm is ook mat, waardoor je heel weinig last hebt van reflecties, wat erg fijn werken is.

conclusie
Ik vind het een heel fijn apparaat om mee te werken, en hij voelt op de meeste punten ook erg stevig aan. Het is geen laptop voor zwaardere taken, maar hij is erg geschikt voor internet, office, en HD films.

Heb jij ook een Lenovo Essential B575e (MAU24MH)?

Hoe lang gaat de accu ongeveer mee?
Bij niet al te intensief gebruik haal je denk ik net de 3 uur