APC Back-UPS 400 (NL/DE stekker) Review

bombadil 17 april 2013, laatste update op 21 juni 2016, 451 views

APC Back-UPS 400 (NL/DE stekker)

We hebben deze op het werk waar we helaas met een dubieus stroomnetwerk te maken hebben (pieken en uitval). Dit is buiten onze invloed tenzij we verhuizen helaas.Voordat we deze hadden, zijn er een stuk of acht voedingen geklapt in drie jaar tijd (ruim bemeten Antec+XFX). Er staan nu 15 APC, de laatste i.i.g. van het type de BE400-GR. Sinds we deze hebben (9 tot 15 maanden) zijn we nul PC-voedingen meer kwijtgeraakt. Dit toont voor mij aan dat deze apparaten hun nut en kwaliteit hebben bewezen.

Bij twee stroomuitvallen (overbelasting) konden we ook gewoon de desktops uitschakelen en zo dataverlies voorkomen.

De eerste APC versies waren niet heel duidelijk in werking (tenzij je natuurlijk de handleiding leest :Y) ), de latere staan stickers op dat je eerst de batterij moet aansluiten.

Heb jij ook een APC Back-UPS 400 (NL/DE stekker)?