Creative ChatMax HS-720 Review

cappie 8 april 2013, laatste update op 12 mei 2015, 446 views

Creative ChatMax HS-720

Geluidstechnisch teleurstellende USB headset van opvallend slechte bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Prima headset qua looks en gebruiksgemak (werkt in 1x, zoals dat hoort bij USB headsets).

Minpunten

• Het geluidsvolume is niet fatsoenlijk te regelen
  • De bouwkwaliteit is te slecht voor woorden

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 3

Het geluidsvolume is echter compleet onbruikbaar. Op 1% is het geluid soms nog te hard, zet je het zachter, dan hoor je niets meer.

De bouwkwaliteit is ook om in tranen uit te barsten: In een kantoor situatie hebben we ooit eens 7 van deze headsets besteld; deze waren binnen 3 maanden op één na allemaal AFGEBROKEN in de boog bij een van de oorschelpen.

Deze bouwkwaliteit ben ik absoluut niet gewend van Creative producten; ik heb al sinds jaar en dag (2003) een 5.1 speakerset van ze die het tot op de dag van vandaag uitstekend doet (koste destijds 60 euro), daarnaast heb ik ook nog een geluidskaart die ik al sinds 2005 gebruik (Creative X-Fi), zonder enige problemen.

Ik vind het dan ook een SCHANDE dat dit product voor deze prijs wordt aangeboden- nee, wat zeg ik.. überhaupt op de markt is. Voor alleen de geluidskwaliteit is de headset simpelweg te duur.

Heb jij ook een Creative ChatMax HS-720?

Voor 't bedrijf waar ik werk 7 van die headsets besteld, 2 zijn er nu al kapot.. volgende keer koop ik weer Logitech, dat gaat tenminste niet na 2 weken stuk.. inferieure goedkope chinese rommel..
Inmiddels zijn ze op allemaal op één na kapot.. BELACHELIJK...
Anoniem: 572464
16 januari 2014 09:40
Echt waardeloos.
Echt waardeloos.
Te duur voor een stuk plastic.