Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E8400 Boxed Review

owman666 17 mei 2008, laatste update op 28 mei 2008, 1.065 views

Intel Core 2 Duo E8400 Boxed

Pluspunten

• overklockbaarheid
  • prijs kwalitijd
  • laage warmte productie

Minpunten

• geen

De intel E8400 is een van de beter proseccors op de markt voor relatief weinig geld.
dit is geen rieview maar info over de overklockbaarheid en de warmteproductie die ik zelf miste.

Info Overklokbaarheid
In mijn case zitten 4 fans waarvan ik er maar 1 heb draaien. Mijn intel E8400 met de stock koeler had ik niet overclocked dus die liep destijds op 3,0Ghz. Ik heb hem nu op 4,0Ghz draaien. verder zijn de omgevingstemperatuuren rond de 19 graden. Er staat 1,3 volt op mijn processor en hij gebruikt 85 watt en ik heb de busspeed omhoog gehaald naar 445 mhz

stock koeler - E8400@3,0Ghz
-idle 30/32 graden (koeler op 63%)
-stress 45/47 graden (koeler op 100%)

Arctic Cooling Freezer 7 Pro - E8400@3,0Ghz
-idle 22/24 graden (koeler op 63% 1750RMP)
-stress 34/36 graden (koeler op 90% 2500RMP)

Arctic Cooling Freezer 7 Pro - E8400@4,0Ghz
-idle 29/30 graden (koeler op 63% 1750RMP)
-stress 45/48 graden (koeler op 90% 2500RMP)

Stabiliteit
ik een test uitgevoerd met het programma prime95. De test duurde 48 uur en mijn systeem bleek helemaal stabiel met 0 waarschuwingen of errors. Deze processor is dus heel er geschikt voor overklocken en ik haal met 3Dmark06 14200 punten waarvan 3783 op mijn processor.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E8400 Boxed?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Dit is geen review, maar een overzicht van temperaturen met verschillende koelers.
bedankt voor de info ik heb er zeker wat aan gehad ik begrijp die mensen niet ik zie hun het niet doen hoor alleen maar mensen af zeiken get a life

maar nog 1 vraagje

dit is wat ik heb als ik gewoon op internet ben.
system: 29C
CPU: 35C
AUX: 35
Core 0: 44
Core 1: 40

toen ik de cpu er net in had gedaan werd die 99 graden snel opnieuw op gestart en de volts op auto gezet en nu zijn de temps redelijk ik ga die cooler bestellen maar die klik dingen zijn IRRITANT OMG maja ty voor de info...>_< ja ik had gewoon zin om e typen

[Reactie gewijzigd door xtroardinary op 21 september 2010 20:27]

Je bent niet erg van de positieve reacties he Dennis? Als ik wat reacties terug lees kraak je eigenlijk alleen maar mensen af..

De review is misschien niet super uitgebreid, maar gaat toch in op het overclocken. De stats liegen er niet om. De E8400 is een goeie overclocker! Ík vind het in ieder geval de moeite waard om te lezen.