Sennheiser PC 151 Review

Bardirella 29 april 2008, laatste update op 30 april 2008, 3.261 views

Sennheiser PC 151

Pluspunten

• goede geluidsweergave in games & muziek
  • stevig maar toch voldoende flexibel

Minpunten

• oorschepjes mochten van mij nog iets groter (... ligt misschien aan mij hé )

Features Score: 4
Algemeen

M'n oude hoofdtelefoon had al een tijdje de geest gegeven en aangezien dit m'n enige audio-link met m'n pc is, was ik dringend aan iets nieuws toe. Bovendien ben ik niet zo'n fan ben van flexibele minimalistische headsets én had ik al diverse positieve commentaren opgevangen over de PC- 150/151. Daarom heb ik dan maar gekozen voor ééntje uit de stal van Sennheiser.

Als ik mij niet vergis is het verschil tussen de PC-150-151 de kabellengte, maar ben hierover niet helemaal zeker.

Features

Headset beshikt over een microfoon die via een draaibare steel aan één van de oorschelpen vastgemaakt is. Het uiteinde van de steel is flexibel en hierdoor kan de microfoon "verbogen" worden, afhankelijk van uw wensen...

Het is géén draadloos toestel. Maar in de kabel is wel een "afstandbediening" voor het volume voorzien. Bovendien kan die aan je kledij geclipt worden. Er zit ook een mute-knop op waarmee je de microfoon kunt uitschakelen.

Er loopt slechts één kabel vanuit de headset, die vlak bij het uiteinde vertakt in twee delen: één uiteinde voor line-in, een ander voor line-out.

Kwaliteit geluidsweergave

Hierover ben ik behoorlijk tevreden: nogal diepe bassen en het geluid is overwegend zacht, maar toch warme klanken. Al bij al kan ik hiermee goed leven. Ik gebruik de headset hoofdzakelijk voor games en muziek/radio... Voor games maak ik géén gebruik van een aparte spreakerset, maar met deze headset vangt dit gemis toch vlot op.

Kwaliteit geluidsopname

Nog geen ervaring mee... Heb de headset niet daarvoor in de eerste plaats gekocht. Over de kwaliteit van de microfoon kan ik dus niks zeggen. Vermoedelijk zal dit voor games wel voldoende zijn.

Gebruiksgemak

De oorschelpen kunnen pivoteren op het plastieken frame, wat ze heel flexible maakt. Aan de bovenkant van de headset is zachte "mousse" voorzien, wat aangenaam is tijdens gebruik. Ik kan de headset gerust enkele uurtjes ophouden zonder er "last" van de krijgen, tenzij de muziek te luid staat natuurlijk. Over het algemeen draagt de hoofdtelefoon erg licht.

Uiteraard kan je de oorschelpen ook in de hoogte aanpassen. Idem dito voor de microfoon...

Bouwkwaliteit en afwerking

Is goed, zonder meer: geen gekraak als ik de headset opzet of aanpas aan persoonlijke wensen. Ook als ik de soepelheid van het frame bij wijze van test eens uitprobeer is er niks te horen.

67,00 voor uitgegeven (incl. 21 % BTW in belgenland)

Heb jij ook een Sennheiser PC 151?

Als je de grootte van de oorschelpen een probleem vindt, is de Sennheiser 161 wellicht wat voor je.
Heb deze headset zelf ook een jaar lang gebruikt, had hem bij Vicomputer gekocht voor maar 35 euro, echt een must-have aanbieding dus kon het niet laten, heb nu toch een andere gekocht, de SteelSeries Siberia en die is toch een stuk beter, maargoed persoonlijk vind ik 60 euro voor de pc151 te duur, maar voor de 35 euros heb ik perfect geluid gekregen!, idd mogen de oorschelpen wel wat groter zijn, deed bij mij de eerste paar weken best wel pijn na een aantal uren, maar als je oren eraan wennen gaat dat weg en zit ie ook gewoon erg lekker en warm, nooit last van zweet gehad. Aanradertje als je hem ergens onder de 50 euro vind imo.