Duracell Portable USB charger 1800mAh Review

AmritxDhillon 1 februari 2013, laatste update op 1 februari 2013, 1.460 views

Duracell Portable USB charger 1800mAh

Pluspunten

• Geeft met een druk op de knop aan hoe veel stroom er nog in zit

Minpunten

• Laadt niet veel op (40% van een 1650mAh samsung accu)
  • Opzetstukje is klein en raakt niet al te moeilijk los.
  • Toen de tijd van aanschaf veels te duur voor het geleverde product

Ik heb deze Duracell Portable Charger aangeschaft omdat ik een lange reis ging maken naar het buitenland en mijn Galaxy S2 het toen zeker niet zou redden zonder een back-up.

Aangezien je je mobiel niet aan mag in het vliegtuig was de accu van mij Galaxy S2 pas een paar uur na aankomst leeg. Ik pakte toen de Duracell Oplader die de gehele nacht voor de vlucht in de oplader zat en begon mijn mobiel ermee op te laden. Ik had toen mijn mobiel in vliegtuigstand staan om stroom te besparen en omdat ik toch geen netwerk nodig had. Ik gebruikte de telefoon alleen voor muziek.

Na ongeveer 2 uur gaf mijn mobiel aan dat hij niet meer aan het opladen was.
Dus ik dacht dat de accu vol was. Bleek dat de batterij maar 40% was opgeladen. Toen was ik echt zwaar teleurgesteld in dit apparaatje. Het doet totaal niet was het beloofd met zijn 1800mAh.

Ik heb toen op vakantie voor de helft van de prijs een originele tweede samsung accu gekocht en dat werkte prima voor mij.

Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen als je een lange reis plant te maken.
Een tweede accu gaat veel langer mee, is kleiner en goedkoper.

En nu een half jaar verder ben ik ook een onderdeel kwijt van het Duracell apparaatje. Het opzetstukje met de 2 pinnen om in de stopcontact te doen. Dit omdat het zo klein is. En er zit ook geen reserve of iets dergelijks bij.

Heb jij ook een Duracell Portable USB charger 1800mAh?

Ik denk dat hij maar 40% oplaad omdat je en oplaad en tegelijkertijd ook stroom verbruikt.
Daarom gaf ik ook aan dat ik alleen muziek luisterde en mijn mobiel in vliegtuigmodus had staan.
Ik had Cyanogemod op mijn Galaxy S2 staan en hiermee draaide ik de hele dag non-stop muziek in een winkel en aan het einde van de dag stond de accu op 60%. Dus dat ie dan zo'n beetje oplaadde was echt niet goed.